Zoals jullie ondertussen wel zullen weten kan ik niet zonder lipbalsem. In elke tas zit er minstens 1, op mijn nachtkastje ligt er 1 en ook op bijvoorbeeld mijn bureau kun je er 1 vinden. ‘Vroeger’ kocht ik gewoon elke lipbalsem die me wel fijn leek, tegenwoordig kijk ik er bewuster naar. Ik koop tegenwoordig (bijna) alleen maar lipbalsem zonder minerale olie. Ik beschreef al eerder in dit artikel waarom ik deze keuze maakte.

Tijdens een tripje naar Duitsland belandde ik op de lipbalsem ‘afdeling’ bij DM. Daar spotte ik 2 lipbalsems van het merk Alverde, namelijk Cranberry Kers en Calendula. De eerste sprak mij het meeste aan, dus deze ging mee naar huis.

20140903_141543

Alverde is een natuurcosmetisch huismerk wat verkocht wordt bij DM. Alverde is vrij van synthetische geur- kleur- en conserveringsstoffen. Het is zelfs uitgeroepen tot Green Brand Germany 2012/2013.
Deze Alverde lipbalsem bevat geen minerale olie, maar is wel verreikt met verzorgende ingrediënten zoals sheabutter, jojoba (ontstekingsremmende werking) en cranberryzaadolie (huidvernieuwend en regenererend). Volgens Alverde is deze lipbalsem een verwennerij voor droge en gevoelige lippen en zorgt hij voor een extra portie verzorging waardoor je lippen zacht en verzorgd aanvoelen.

De lipbalsem bevat 4,8 gram product en is verpakt in voor 93% gerecycled materiaal. Deze lipbalsem is te koop voor €1,19.

20140903_141606

De lipbalsem is mooi donker rood van kleur met subtiele shimmer. Op je lippen zie je niks meer terug van deze rode kleur, wel zie je heel subtiel af en toe een shimmertje. Dat maakt dat deze lipbalsem dus gewoon zonder spiegel te gebruiken is, zonder clowneffect 😉 Ook is de lipbalsem daardoor fijn om je lippen mee te verzorgen voordat je er lipstick op doet, iets wat ik zelf graag doe.

De lipbalsem heeft een lichte zoete geur als je aan de stick ruikt, op je lippen ruik en proef je er niks van.

20140903_141642

Dit is een prima basic lipbalsem om je lippen mee te onderhouden als ze niet gescheurd/kapot zijn of velletjes hebben. De lipbalsem heeft een dunne, luchtige structuur, waardoor hij voor echt droge en kapotte lippen te weinig verzorgend is. De belofte van Alverde klopt dus mijns inziens niet.
Na een hapje of drankje zul je ook echt wel moeten bijsmeren, want de lipbalsem is vrij snel van je lippen af. Zoals ik al zei, prima en basic, maar zelf houd ik wel van een iets dikkere lipbalsem.

Conclusie: ik heb de lipbalsem gewoon opgemaakt en er mijn lippen mee onderhouden. Voor droge en kapotte lippen, is deze lipbalsem niet verzorgend genoeg. In principe dus gewoon een goede, basic, budgetproof lipbalsem zonder minerale olie. Maar ik zal deze niet opnieuw kopen omdat ik houd van een lipbalsem met een iets dikkere structuur. Houd jij daar juist niet van? Neem dan vooral deze lipbalsem mee als je bij DM komt!

Wat vind jij belangrijk aan een lipbalsem?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

