Het is zomer, just like that. Boem! Begin vorige week leek het wel herfst, maar nu is de zomer er dan. En hoe! Gelijk 30 graden en zelfs nog wel meer.
Natuurlijk zijn er een heleboel tips om jezelf koel te houden en te zorgen dat je zelf de hete dagen door komt. Maar natuurlijk is het ook enorm belangrijk om op je huisdieren te letten! Want zij kunnen niet even luchtige kleding aantrekken, of een ijsje uit de vriezer pakken of….

Op social media zag ik verschillende mensen koel halsbanden en koel matjes kopen. Dat leek mij ook een slim idee voor Cody! (naast de gebruikelijke adviezen zoals veel laten drinken, niet in de auto meenemen, niet op hete stoepen en asfalt laten lopen, enz)
Alleen, een koel halsband lijkt me dan weer vervelend voor hem, omdat dat ding wel om je nek zit en dat niet zo comfortabel is. Juist toen ik naar een online dierenwinkel wilde surfen om me te oriënteren op koel matjes kwam ik een budget tip tegen. Eentje die ik vandaag met jullie wil delen, omdat het heel budgetproof is en omdat er onder jullie veel dierenliefhebbers zijn. Deze koelmat is niet alleen handig voor je hond, maar ook voor andere huisdieren! Eventueel zelfs voor jezelf of je kindje te gebruiken, of in het geval van een blessure.

IMG_20150630_171317

Bij Action verkopen ze namelijk koelmatjes! Voor €2,89 per stuk heb je een koelmatje van 66×43. Omdat ik niet wist of dit groot genoeg zou zijn nam ik er 2 mee. Ik wilde voor die prijs wel proberen of Cody (en eventueel Wiefke) er gebaat bij zouden zijn. Als het niet werkt, heb ik nog snel genoeg via een online dierenwinkel iets anders besteld.
Ik nam zelf een paarse en een groene mat mee, maar er zijn ook nog een roze en een blauwe mat te koop. De mat is van een soort zeemleer-achtig materiaal, maar dan wel zachter. Aan een kant is de mat glad, aan de andere kant heeft het een structuur. De mat neem water op, en door het speciale materiaal wordt het water vastgehouden en koel gehouden. De mat mag overigens op 30 graden in de wasmachine.

Op de verpakking staat de gebruiksaanwijzing.

2015-07-01 20.35.52 2015-07-01 20.35.35

Kind kan de was doen! De stap ‘shake’ vond ik eerst wat vreemd. Ze bedoelen hier eigenlijk mee dat je de mat terug in zijn vorm schud na het uitwringen waardoor de koelfunctie ook nog eens verhoogd wordt. De mat houdt namelijk het water vast, en lekt dus niet!

Cody zal jullie hier onder laten zien wat hij van de mat vond! Ik heb het groene matje gebruikt 🙂

IMG-20150701-WA0003Ik had de mat in eerste instantie op zijn kussen gelegd, zodat Cody een zachte ondergrond had om op te liggen. Meneer wilde er echter niet op gaan liggen, en zitten vond hij ook wat vreemd zoals je kunt zien 😉

IMG_20150701_145336Daarna heb ik de mat over hem heen gegooid. Cody liet de mat fijn liggen en was er duidelijk blij mee. Hij ging hier na er op liggen op de koele grindvloer. Heel even wilde hij de mat met z’n tanden inspecteren, maar nadat ik hem corrigeerde en duidelijk maakte dat dat niet mocht, is hij er niet meer aan geweest.

IMG-20150701-WA0016Tja, en deze foto says it all….. xD Chillen met de koelmat! Ik heb de koelmat na een tijdje weggepakt en later toen ik Cody nogmaals de mat wilde om doen, ging meneer er gelijk goed voor zitten en wachtte braaf tot ik de mat over hem heen gelegd had.

Ik heb de mat ook even over Wiefke gelegd toen zij in de vensterbank lag. Ze heeft de mat even op laten liggen, maar was het na een paar minuten zat en ging weer even wat eten en drinken en op het volgende plekje liggen.

Ik ben blij dat ik deze mat gekocht heb, wat een handig ding! Cody is er blij mee, en je kunt de mat multifunctioneel inzetten. Ik heb de mat ook even tegen mezelf aangehouden, heerlijk! Dus ook te gebruiken voor je kindje die van de warmte niet kan slapen bijvoorbeeld, of als je een blessure hebt. Makkelijk om mee te koelen, en ook makkelijk mee te nemen. Je hebt alleen maar water nodig!

Ik heb de koelmat na gebruik nogmaals in water gedompeld om uit te spoelen, en weer netjes opgevouwen om deze in de koker te bewaren zoals de verpakking adviseert. Leg de mat niet uitgevouwen neer om op te drogen, zie de waarschuwing op de verpakking.

Heb jij speciaal koel materiaal voor je huisdieren aangeschaft naast de adviezen om ze extra te laten drinken, het maken van bijv hondenijsjes enz?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

 

