De zoektocht naar een fijne scrub/peeling voor mijn gezicht is er een die oneindig lijkt. Ik probeerde er al een aantal, maar er was altijd wel iets wat me niet beviel. De korrel was te grof, ik hield er een trekkerige huid aan over enz. Bij DM kwam ik een zomers uitziende peeling tegen, met een frambozen geur. Geschikt voor elk huidtype. Dat vroeg om een grondige test 😉

DSC02476

De peeling zit in een lief roze tube van 150 ml. Voor deze peeling betaal je €1,95 Een prima prijs dus!
Op de voorkant van de tube staat duidelijk met wat voor product je te maken hebt, en welke geur je kunt verwachten. Op de achterkant vind je de ingrediënten en meer informatie over de peeling.

Vuil en dode huidcellen worden zacht en poriën diep van je huid verwijderd. Verstopte poriën worden op deze manier voorkomen. Voor een stralende huid en een gezond huidbeeld – elke dag.

Breng dit product ’s morgens en ’s avonds aan op je gezicht, hals en decolleté. Vermijd je ogen. Masseer het product in op je natte huid en was het zorgvuldig er af. Dermatologisch getest.

DSC02478

De peeling is makkelijk te doseren. De verpakking is zacht genoeg om de peeling er uit te knijpen, en er ook de laatste restjes uit te krijgen als de peeling op is. De opening is niet te groot, waardoor je een goede hoeveelheid peeling kunt pakken. Je hebt namelijk niet veel nodig van deze peeling!

DSC02480
Als ik de peeling open, komt me een enorm zoete geur tegemoet. Zo een waarvan het glazuur spontaan van je tanden springt…. Als je houdt van zoeter dan zoet, dan zit je met deze geur gebakken! Ik persoonlijk houdt er niet van. Een tikkeltje zoet, prima, maar dit is mij toch echt TE. Je ruikt framboos, maar dan de chemische variant. De geur van deze peeling spreekt me dus, op z’n zachtst gezegd, niet bepaald aan.

De peeling heeft een doorzichtige gel-achtige substantie met licht gekleurde korreltjes. Je hebt niet veel nodig om de peeling over je gezicht, hals en decolleté te verdelen.

DSC02481 DSC02483
Volgens de verpakking is de peeling geschikt om ’s ochtends en ’s avonds te gebruiken. Zelf gebruik ik de peeling in de ochtend tijdens het douchen. Ik breng de peeling aan op mijn gezicht, hals en decolleté en masseer deze zacht in. De korreltjes van deze peeling zijn erg klein, waardoor deze peeling zeker ook geschikt is voor je gezicht, hals en decolleté. Misschien zijn de korreltjes zelfs wel iets te klein, ik heb niet het idee dat ik erg veel dode huidcellen ‘er af scrub’.
De geur is zo zoet, dat ik hem persoonlijk als verstikkend ervaar. Ik ben blij als ik de peeling er af kan wassen.

Na het douchen voelt mijn huid ietwat trekkerig aan. Mijn huid heeft duidelijk wat verzorging nodig. Nadat ik met micellair water de laatste restjes vuil heb verwijderd en een dagcrème heb aangebracht, voelt mijn huid alweer beter.

Conclusie: ik heb de peeling zelf een aantal keer gebruikt, en deze erna aan iemand anders gegeven die dol is op zoete geurtjes. Ik vond de geur veel te chemisch en zoet. Ook kreeg ik een ietwat trekkerige huid van deze peeling helaas.

De Balea peeling met framboos bevat 150 ml en is voor €1,95 te koop bij DM (Duitsland)

Wat is jouw ervaring met scrubs/peeling voor je gezicht? Heb jij wellicht een fijne aanrader?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

 

 

