Ik houd normaal niet van matte nagellak, maar toen ik de Essence LE Arriba nagellak in 02 Macarena Mint zag staan, werd ik toch een beetje hebberig. Wat een apart kleurtje! En dat matte effect, tja, misschien een topcoat er overheen knallen?
Mijn nieuwsgierigheid won het, en het lakje ging mee naar huis.

Eenmaal thuis, wilde ik het lakje snel dragen omdat ik er erg benieuwd naar was. Let daarom ook vooral even niet op mijn nagelriemen from hell….

Het lakken vond ik nogal lastig. De lak droogt snel, maar eigenlijk ook te snel om de lak mooi te kunnen aanbrengen. Je ziet precies hoe je gelakt hebt, en ook zie je het als je een foutje gelakt hebt of bijvoorbeeld ietsjes oneffen gelakt hebt. Corrigeren is te laat.
De lak dekt prima met 2 laagjes, met 1 laagje is hij nog ietwat doorzichtig.

?

Omdat ik erg benieuwd was hoe de lak er uit zou zijn met een glanzende topcoat er overheen, lakte ik 1 hand met en 1 hand zonder topcoat. Ik hoopte dat je het streperige dan ook minder zou zien. Helaas bleef dit nog steeds zichtbaar, zij het ietsje minder.

?

Conclusie: ik vind de kleur van de lak nog steeds apart. Het is niet turquoise, maar ook niet zee groen. Ik kan er niet precies een kleur naam op ‘plakken’. De lak droogt naar mijn mening te snel, wat het lakken lastig maakt. Ik kreeg het niet mooi genoeg gelakt. Met een topcoat er overheen zie je dit iets minder, dan is echter wel het chalky matt effect weg.

Voor €1,89 kun je dit lakje kopen bij onder andere Kruidvat. De houdbaarheid heb ik niet getest, omdat ik de lak persoonlijk niet mooi vond op mijn nagels, heb ik de lak er na het maken van de foto’s van af gehaald.

Houd jij van matte nagellak? Heb je dit lakje gekocht? Wat vond jij er van?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

 

