Een tijdje geleden kreeg ik de verfrissende reinigingsgel van Nivea. Normaal gebruik ik de verzachtende reinigingscrème, maar ik besloot om deze toch te proberen. Ik heb een droge huid, en deze reinigingsgel is voor de normale tot gemengde huid. In  de zomer is mijn huid minder droog, dus het leek me het beste om deze reinigingsgel in de zomer te testen.

?

?

Volgens het gebruiksadvies breng je de reiningsgel 2x per dag aan op je gezicht, hals en decolleté met ronddraaiende bewegingen. Ik gebruik de reinigingsgel 1x per dag, tijdens het douchen. De reinigingsgel is verreikt met vitamine E en hydra iq waardoor het de huid grondig reinigt en de vochtbalans van de huis helpt behouden. Ook zou de reinigingsgel de huid verkwikken en verfrissen.

?

De tube is van flexibel materiaal, waardoor je de reinigingsgel goed uit de tube krijgt, ook als deze leger raakt. Voor de laatste restjes zul je de tube echter toch beter kunnen open knippen en de inhoud in ander potje doen. Er zit dan nog best wat product in.
De klikdop vind ik erg handig. Geen geklooi in de douche met een dop die je niet open krijgt, of met een dop die je kwijt raakt. Door de opening kun je de reinigingsgel goed doseren.

?

De reinigingsgel is vrij vloeibaar. Op bovenstaande foto zie je dat de reinigingsgel vanzelf gaat ‘lopen’ als je deze niet uit smeert. De reinigingsgel is doorzichtig van kleur. Je kunt de reinigingsgel aanbrengen met je vingers, maar je zou deze ook kunnen aanbrengen met een reinigingsborstel, zoals momenteel veel mensen doen.

?

Als je de reinigingsgel op je huid aan brengt, voelt deze inderdaad verkoelend en verfrissend aan. Deze reinigingsgel is dus ook heerlijk na een warm dagje, of als je toch net iets te lang in de zon hebt gezeten. De reinigingsgel laat zich makkelijk over de huid verdelen, en schuimt heel lichtjes.

Als ik uit de douche stap heb ik een verfriste, maar helaas toch ietwat trekkerige huid. Nadat ik een dagcrème aangebracht heb, is dit trekkerige gevoel ver weg.
Als ik moet kiezen, kies ik toch voor mijn vertrouwde verzachtende reinigingscrème, omdat deze beter aansluit op mijn huidtype. Maar deze reinigingsgel is zeker een prima product! Voor ongeveer 6 euro is deze reinigingsgel te koop bij verschillende drogisten en winkels.

Wat voor soort reinigingsproduct gebruik jij? 

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

