Iets wat in mijn handtas zelden ontbreekt, is een tube handcrème. Ik was op het werk en thuis vaak mijn handen, en heb helaas al snel droge handen. Een fijne handcrème in mijn tas is dus eigenlijk wel een must…. Van Secrets by Nature ontving ik vorig jaar een pakket waarin deze handcrème zat. Ik heb deze nu een tijdje getest, dus vandaag wil ik jullie mijn mening er over geven!

Op de foto zie je trouwens ook nog de A Coffee Dream massagebar. Helaas verkoopt Secrets by Nature deze niet meer, want ik ben er dol op.

DSC02447

Op de tube zie je meteen een aantal keurmerken staan. De handcrème is Vegan, heeft het Eco Cert en het Leaping Bunny keurmerk. De verpakking heeft ondertussen een update gekregen, en dat maakt dat de handcrème iets ‘vlotter’ uit ziet. Ik vind het een verbetering.

DSC02462

De handcrème heeft een klikdop, handig! Niks zo onhandig en irritant als een handcrème met draai dop. Ik bedoel, met je glibberige crème handjes een dop op een tube draaien…. Dat werkt toch niet?!
De doseer opening is van prima grootte, en ook de tube zelf is van niet te stevig materiaal. Waardoor de tube niet kapot gaat in je tas, maar je wel de handcrème goed uit de tube krijgt als deze wat leger raakt. En anders staan in dit artikel nog wat tips om ECHT het laatste beetje er uit te krijgen.

DSC02451De geur van de handcrème vond ik in het begin heel erg wennen. De handcrème ruikt ‘groen’. Logisch ook, ‘birch’ betekent ‘berk’. De geur vervaagt wat na het smeren, en ik vond de geur verder niet storend. Niet direct wat ik van een handcrème verwachtte, maar ik heb dan ook nog niet eerder een natuurlijke handcrème gekocht.

DSC02454De handcrème heeft een witte kleur en de substantie is vrij stevig. De handcrème blijft echt als een bergje op je hand liggen, en smelt ietwat door de warmte van je handen. Dikkere handcrèmes verzorgen mijn handen beter, zo leert de ervaring. Vaak trekken deze handcrèmes helaas niet snel in. Erg onhandig als je aan het werk bent, of als je bijvoorbeeld net bedenkt dat je eigenlijk naar het toilet moet (nee, dat werkt dus niet alleen maar zo bij pas gelakte nagels 😉 ) Dat is bij deze handcrème echter niet het geval! De handcrème laat zich goed uit smeren en trekt snel in. Score!
De crème bevat teunisbloemolie, amandelolie en shea butter, welke moeten zorgen voor zachte, verzorgde handen.

DSC02457 En dan de hamvraag: voelen mijn handen verzorgd aan na gebruik? Ik heb de handcrème niet in mijn eentje getest. Ik was een dagje shoppen met een vriendin, smeerde handcrème en vroeg of ze ook wat wilde. Mijn vriend had droge handen, en ik drukte de tube handcrème in zijn handen. Op het werk graaide ik de tube uit mijn tas, en mijn collega en een cliënt vroegen of ze ook wat mochten. Kortom, genoeg meningen die met mij gedeeld werden 😉
De geur werd niet als storend gezien, sommigen vonden deze zelfs lekker. Iedereen vond dat de crème snel in trok, en iedereen had na gebruik zachtere handen.

Ik zelf vond ook dat mijn handen beter aanvoelden na het smeren! Niet meer zo droog en trekkerig! Voor de echt droge, gescheurde plekjes heb ik een paar keer moeten smeren. Vooral ook na het handen wassen, want daar drogen mijn handen momenteel veel van uit. Straks in de winter hebben mijn handen ook nog wat te verduren met de kou en de gure wind.

Conclusie: ik ben erg blij met deze handcrème! De geur was even wennen, maar de werking maakt heel veel goed! Deze blijft zeker in mijn tas.

Urtekram Nordic Birch handcrème is hier verkrijgbaar en nu in de aanbieding! Normaal kost deze €5,99 maar nu €4,79 Daar krijg je 75 ml handcrème voor.
Daarnaast heeft Secrets by Nature een aantal acties, onder andere omdat ze 3 jaar bestaan deze maand!
– Gratis verzending vanaf €35,-
– 20% korting in oktober
– Maak hier kans om een mooie goodiebox te winnen
– Maak hier kans om een Charmology armband te winnen
– Sinds kort te koop, home made geurtjes voor in je wax brander: Secret Crumbles

Wat vind jij belangrijk in een handcrème? En zou je deze handcrème zelf kopen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

