Ik houd van lekkere geurtjes in huis. Geurkaarsen, wierookjes, wax melts…. Heerlijk! Geurstokjes vind ik dan hier in een tegenvaller. Het ziet er vaak leuk uit en ruikt heerlijk in het flesje, maar in een ruimte zoals je huiskamer ruik je ze vaak niet. Daar is de geur dan niet sterk genoeg voor.
Wax melts zijn in mijn ervaring vaak wel sterk genoeg om je huiskamer van een heerlijk geurtje te voorzien. En toen ik de Secret Crumbles tegen kwam, zwichtte ik vrij snel 😉

DSC03068

Wat zijn Secret Crumbles:
Een tijdje geleden zag ik dat Secrets by Nature ook wax ‘melts’ ging verkopen. Alle Secret Crumbles die Secrets by Nature verkoopt zijn veganistisch, de ingrediënten zijn dierproefvrij en van 100% eco soywax. De crumbles bevatten parfumolie op natuurlijke basis: etherische oliën.
De Secret Crumbles worden hand gemaakt en geraspt door de eigenaresse van Secrets by Natures!

DSC03077
Een kijkje in het zakje Autumn Wood 😉

In de shop staan momenteel 5 geuren: Candy Cane, Autumn Woods, Pink Grape Juice, Cinnamon Yum Yums en Coconut Cream. Omdat ik alle geuren lekker vind, en wist dat mijn zusje ook 1 geur op haar wishlist had staan, kocht ik ze allemaal!

Prijs en branduren:
Normaal kosten de Secret Crumbles €1,99 per zakje van minimaal 20 gram, maar nu t/m 07 maart kosten ze €1,59!
Ter vergelijking, de wax tarts van het bekende Yankee Candle van 22 gram kosten ook €1,99! Prima prijsje dus 🙂 Met een zakje van 20 gram kun je makkelijk 2x je brander vullen (of het zakje er gewoon in 1x in gooien, maar dat vind ik zonde!De geur is ook sterk genoeg met een half zakje). In de informatie staat dat ze 4 tot 8 uur geur afgeven, maar mijn ervaring is dat ze nog wel langer geuren!
Tip: Als je een bestelling plaatst, krijg je bij Secrets by Nature standaard 5% korting, niet geldig op andere kortingen!

DSC03079Autumn Wood

De Secret Crumbles ruik je al bij het openen van het pakketje. Toen ik mijn werk kamer in liep, waar de Crumbles bewaard lagen, dacht ik ‘waarom ruikt het hier naar koekjes/speculaas?’ Opeens viel het kwartje! Dat zijn de Secret Crumbles!
Gebruik je ze niet? Dan kun je ze bijvoorbeeld ook bewaren in je kledingkast, voor een lekker geurtje. Multifunctioneel 😉

De geuren:
Candy Cane: Vergis je niet! Deze Crumbles ruiken niet naar de roze/rood met witte snoepstokken die je met kerst in menige boom ziet hangen. Zoete koekjes
Autumn Woods: Een warme, tikje kruidige geur. Je ruikt ook iets van bos, en een tikje kaneel.
Pink Grape Juice: Tikje zoete citrus geur. Fris, zomers. Laat die lente maar komen 🙂
Cinnamon Yum Yums: Kaneelkoekjes! Deze rook ik dus toen ik mijn werkkamer in liep 😉
Let op: de Secret Crumbles zijn niet geschikt voor consumptie 😛
Coconut Cream: Kokos is my middle name! Dus deze moest en zou ik bestellen! Ze ruiken zacht en clean naar kokos. Een ‘rustig’ geurtje.

Hoe gebruik je ze:
Je gebruikt ze net als andere wax melts. Je hebt een brander nodig met een waxine lichtje onder in. Schud de helft van het zakje in het schaaltje van de brander, waxine lichtje aan en de Crumbles zullen smelten. Ruiken de Crumbles niet meer? Dan verwijder je de Crumbles uit het schaaltje, en schud je de andere helft van het zakje in het schaaltje van je brander. Of je kiest voor een ander geurtje 😉 Lukt het niet om de gesmolten Crumbles uit het schaaltje te wippen? Laat dan heel kort het waxine lichtje branden zodat de onderkant warm wordt, je wipt de gesmolten Crumbles er dan zo uit.
De Crumbles smelten door hun vorm heel snel! Je ziet ze razend snel vloeibaar worden! Kijk maar naar onderstaande slideshow:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Conclusie:
De Secret Crumbles zijn een goede aankoop geweest! Ze ruiken lekker, smelten snel en de geur is sterk genoeg! Ze geuren lang, en ze zijn zuinig in gebruik, je kunt makkelijk 2x doen met 1 zakje. Alle geuren zijn anders, maar ik vind ze allemaal lekker! In het najaar zal ik Autumn Wood vaker branden, en in het voorjaar zal ik bijvoorbeeld Pink Grape Juice sneller branden!
Ik zou ze zeker opnieuw kopen, en van mij mogen er nog wel meer geuren in het assortiment komen. I love it! ♥

DSC03090

Gebruik jij graag wax melts? En heb je al kennis gemaakt met de Secret Crumbles?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

ps: vergeet de aanbieding niet als je ze ook wil bestellen! T/m 07 maart koop je een zakje Secret Crumbles voor €1,59 in plaats van €1,99 !

