Jullie zagen deze douche foam al in mijn Project Empty Bloggers artikel langskomen. Maar nu ging ik hem dan echt gebruiken! Mijn vriend kreeg deze in zijn kerstpakket en zette hem in mijn kast. ‘Dat is iets voor vrouwen’, was zijn reactie toen ik hem terug wilde zetten in zijn kast omdat hij hem gekregen had. Omdat ik al eens verhalen over Rituals douche foam had gehoord en er niks leek in te brengen, ben ik maar zo lief geweest om de douche foam in mijn kast terug te zetten 😉
Vandaag vertel ik je of deze douche foam het wachten waard was, want hij heeft wel een tijdje in mijn kast gestaan (lees: het kerstpakket was niet van 2015….)

20160424_185525

Mijn 1e kennismaking met een douche foam was niet om over naar huis te schrijven. Ik kocht bij de Fogan stand op de Libelle Zomerweek een douche foam en wilde deze enthousiast gaan gebruiken. Helaas veranderde de gel niet in schuim, maar kreeg deze wat schuim bubbeltjes. Ook na in mijn handen wrijven werd het niet veel meer. Ik gebruikte de douche foam op, maar was zwaar teleurgesteld.
Ik had echter hoge verwachtingen van de Rituals douche foam!

Allereerst de verpakking. Opvallend oranje! Verder ziet het er rustig uit! Geen drukke logo’s of teksten, geen duizend en een dingen belovende slogans….gewoon simpel! Het Rituals logo, de naam van de geur en wat het voor een product is. Als je de dop er af haalt, komt er een klein spuit mondje tevoorschijn.

20160424_185627

Op de achterkant vind je de ingrediënten en een waarschuwing om het product niet in open vuur te gebruiken, dat je het goed moet uitspoelen als het in je ogen komt enz.

20160424_185600

De geur vind ik erg lekker! Als je het mij vraagt is het een unisex geur, niet specifiek mannelijk of vrouwelijk. Warm met een citrus hint. Volgens Rituals ruikt de Sunrise geur naar Sweet Orange en Cedar. Dat klopt dus wel!

Het gebruik is heel simpel. Spring in de douche, schud met de bus van de douche foam en doseer op je hand/douchepuff/washandje. Er komt een straaltje gel uit de bus die in een mum van tijd verandert in een zacht wolken dekbedje. In dit filmpje zie je wat ik bedoel! (en je ziet ook dat er, als je niet goed oplet, meer uit komt dan je denkt haha)

De douche foam is heerlijk! Alsof je je in smeert met zacht en fluffy opgeklopt melkschuim! Het voelt echt als een verwennerij! Ook de geur vind ik echt heerlijk, deze blijft na het douchen nog lichtjes op je huid hangen. Na het douchen kun je dus nog even aan je huid snuffelen en terug dromen 😉
Ook droogt deze foam je huid niet uit. Hij is dan ook weer niet super verzorgend, maar mijn huid is wel vrij zacht als ik de douche uit stap. Ik hoef niet per sé een bodybutter of lotion na het douchen.

De douche foams van Rituals koop je in hun winkel of hun webshop voor €8,50 Je krijgt dan 200ml product. Ook bij bol.com kun je ze vinden. Helaas zie ik de Sunrise geur niet meer er bij 😦 Verder zou ik de aanbiedingen in de gaten houden, dat maakt het een stuk leuker om een douche foam te kopen 😉

Heb jij al eens een douche foam gebruikt? Zou jij deze van Rituals kopen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

