Via Instagram won ik een actie waarbij ik 3 Lady Green producten mocht uitkiezen. Lady Green heeft natuurlijke gezichtsverzorging en make-up voor jonge dames tussen de 12 en 25 jaar. Nu liet ik me door die leeftijd niet tegen houden (met 28 ben je ook nog jong toch????). Ik koos voor 3 gezichtsverzorgingsproducten, omdat ik daar nieuwsgierig naar was en omdat mijn gezichtsverzorging die ik gebruikte bijna op was. Vandaag vertel ik jullie hoe de reinigingsschuim, het micellaire water en de dagcrème mij bevielen 🙂

2016-04-24 17.41.48

Puur Company is een start-up in natuurlijke verzorgingsproducten voor jonge vrouwen van 12 tot 25 jaar en ze lanceerden pasgeleden in Nederland het merk Lady Green. Er zijn nog weinig betaalbare, natuurlijke verzorgingsproducten voor dames in deze categorie, en daar wil Lady Green verandering in brengen. Het assortiment loopt van een dagcrème tot aan een scrub en zelfs enkele make-upproducten. Heel fijn om te weten: de producten zijn organic dragen het Ecocert label en zijn dierproefvrij!

De producten van Lady Green zijn allemaal apart verpakt in kartonnen kokers van verschillende formaten. Onder de deksel wordt gevraagd om de verpakkingen te recyclen en wordt meteen een voorbeeld gegeven! Leuk detail! Je zou ook een verrekijker er van kunnen knutselen voor je kids, er je pennen in bewaren of…..noem maar op!

2016-04-24 17.45.58

De kokers zijn erg leuk bedrukt, maar hebben voor mij persoonlijk geen meerwaarde.
Als je de verpakkingen uit de kokers haalt, zijn de allemaal in een zelfde thema. Roze flaconnen met zwarte doppen en een typische Lady Green bedrukking. Vrolijk en girly! Ook valt mij meteen op dat de dagcrème een pompje heeft, hygiënisch! I like it!

2016-04-24 17.44.35

Op de achterkant van de kokers zijn in het Frans en in het Engels de ingrediënten van de producten te vinden en wat informatie. Ook vind je daar de inhoud van de verpakking, hoe lang ze geopend houdbaar zijn en een linkje naar hun website.

2016-04-24 17.42.55

Maar….een deel van die informatie vind je dus ook op de verpakkingen zelf….

De facewash en de dagcrème hebben beiden pompjes. De dagcrème met een kleine opening waardoor je niet te veel product pakt. En de facewash een wat grotere opening. Bij beiden producten druk ik 2 tot 3 keer om mijn hele gezicht in te smeren. Het micellair water heeft ook een kleine opening, waardoor je niet opeens het halve flesje op je wattenschijfje doseert. Liever een keertje vaker pompen, dan dat je product verspilt. Van mij mogen alle dagcrèmes een pompverpakking hebben. Stuk hygiënischer en makkelijker te doseren.

Rituel Purité – Reinigingsschuim

Volgens Lady Green: 
Heb je altijd al gedroomd van een schone en frisse huid? Gebruik dan dit zachte schuim dat je huid reinigt, verfrist en super zacht maakt!
Aloë vera, moringa en neem reinigen en zuiveren je huid. De succesvolle citroen/ananas combinatie verfijnt je poriën en verfrist je huid

Mijn mening:
Dit schuim ruikt in de verpakking lekker fruity. Eenmaal op mijn gezicht wordt deze geur een tikje chemisch. Maar alsnog voelt deze verfrissend aan. Het schuim komt met een flinke vaart uit de verpakking, dus let wel op dat je de verpakking goed richt. Anders kun je je badkamer ook nog gaan poetsen 😉 De schuim reinigt mijn huid zacht, maar laat deze lichtelijk trekkerig achter.
De verpakking bevat 125 ml en je kunt deze hier bestellen voor €15,95

2016-04-24 17.47.59

Fraìcheur Céleste – Micellair reinigingswater

Volgens Lady Green:
Klaar met make-up removers die in je ogen prikken en je huid uitdrogen? Probeer dan eens dit zoete naar appel ruikende micellair water! Het maakt je huid schoon en verwijdert make-up zonder te irriteren. Alles in één stap.
Aloë vera, hamamelis en neem zorgen ervoor dat onzuiverheden verdwijnen en je huid wordt verzacht. Appel en granaatappel zorgen voor een stralend en fris gevoel!

Mijn mening:
Dit micellair water ruikt chemisch en een tikje warm zoet. Het prikt niet in mijn ogen en verwijdert de laatste restjes vuil en make-up zacht. Wel heeft deze wat meer moeite met mijn (niet waterproof) make-up en oogpotlood. Het micellair water droogt mijn huid niet echt uit.
De verpakking bevat 150 ml en is hier te bestellen voor €15,95

2016-04-24 17.47.18

Elixir de jour – Dagcrème

Volgens Lady Green:
Heb je vlekjes op je gezicht? Glimt je huid vaak gedurende de dag? Dan is deze lichte en romige dagcrème met de lekkere geur van perzik en oranjebloesem gemaakt voor jou!
Aloë vera, neem en jojobaolie hydrateren en zuiveren de huid. De rijst poeder zorgt voor een langdurig gematteerd effect! Perzik en oranjebloesem maken je huid en teint stralend!

Mijn mening:
Deze dagcrème ruikt fruitig en een beetje zoet. Het is een romige crème die zich goed laat uitsmeren. Van het matterende effect merk ik zelf niks, maar mijn huid glimt ook niet snel. De crème is voedend genoeg voor mij in het voorjaar, in het najaar heb ik een crème nodig die meer voedt. Jammer dat er geen SPF in zit!
De verpakking bevat 40 ml en is hier te bestellen voor €19,95

Conclusie:
De producten waren qua werking prima. Al had ik wat puntjes die beter konden. Alle producten bevatten geen parabenen en dat soort dingen, heel fijn!
Wel kreeg ik tijdens het testen van deze producten een flinke allergische reactie bij mijn ogen en ook had ik opeens wat bultjes in mijn gezicht. Ik heb de producten die ik op dat moment gebruikte bekeken, en kwam tot de conclusie dat het OF van de Lady Green producten moest komen OF van een maskertje wat ik een paar keer gebruikt had. Better safe than sorry, dus ik gaf de Lady Green producten weg. Het masker was sowieso op, dus dat koop ik niet meer opnieuw.

Ken jij dit merk al? Welk merk gezichtsverzorging gebruik jij?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

