Een heeeeeeeeeeeeeeele tijd geleden was er een actie dat je met je Kruidvat Voordeelpas 2 scrubs uit het Natures assortiment kon kopen voor de prijs van 1. De scrubs spraken mij aan, en dus kocht ik er 1 voor mijzelf en 1 die ik een vriendin cadeau deed. De scrub stond al een tijdje in mijn  kast want ‘ik wil eerst nog foto’s maken’, en toen ik aan Project Empty Bloggers begon was dit een van de eerste producten die ik uit mijn kast graaide. Ik maakte eindelijk foto’s en dook er al snel mee de douche in. Was deze scrub het wachten waard?

2016-04-23 18.21.44

De Kruidvat Natures lijn bestaat uit een aantal producten namelijk badbruisballen, douchegel, huidolie, badolie, douchefoam, massageolie en zoutscrub. Het uiterlijk lijkt een beetje een goedkope ripp off van Kneipp. Van de 4 soorten zoutscrub (waarvan er 2 van 300 ml zijn en 2 van 400 ml) koos ik uiteindelijk de Spa variant. Ik was erg benieuwd naar deze geur, en verwachtte een ontspannende sauna-achtige geur. Omdat de zoutscrubs allemaal beschermd worden door een folie, kun je de geur vantevoren niet ruiken. Ik vind dit aan de ene kant erg hygiënisch, zo ben jij de 1e die de pot open draait. Maar aan de andere kant baal ik stiekem een beetje omdat ik ‘blind’ een product koop.

2016-04-23 18.21.24

De ingrediënten lijst. Ik zie meteen dat zeezout het hoofdingrediënt is, mooi! Ook zie ik parfum op de lijst, dit kan je huid uitdrogen. Past naar mijn mening niet helemaal bij het ‘Spa’ thema. Ook kan het je huid irriteren als je niet goed tegen parfum kunt.

2016-04-23 18.21.04

Kruidvat voorziet ons nog even van een gebruiksaanwijzing, en waarschuwt ons voor gebruik op het gezicht. Ik gebruik nooit lichaams scrub op mijn gezicht, ik denk dat de vellen van mijn droge huid er van af zouden gaan hangen. Veel te grof!

Wel beloven ze ons nog dat de scrub verkwikkend is, dat de scrub je dode huidcellen op milde wijze verwijderd en dat je huid streelzacht aanvoelt door de olie in de scrub.

2016-04-23 18.23.06

Als je de folie van de pot scrub verwijderd, zie je een Smurfen blauwe scrub verstopt onder een lekkere laag olie. Mmmm, dat schept hoge verwachtingen! Ook komt de geur je meteen tegemoet. Niet wat ik verwachtte, een zwoele, ontspannende sauna geur. Maar een aanwezige, verkwikkende geur.

Ik roer de olie met mijn schepje (deze kocht ik ooit bij mijn geliefde Sabon scrub) door de scrub en duik in de douche. De substantie van de scrub is een beetje raar. Een beetje gummy, chewy, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik de scrub op mijn huid aan breng, valt mij meteen op dat de scrub grof is. Ondanks de chewy substantie die het laat lijken alsof de scrub zachter is, en ondanks de olie waarvan je ook zou verwachten dat het verzacht, vind ik de scrub alles behalve mild. Daarnaast vind ik de geur ook erg overwhelming. Mijn hemel! De geur geeft je echt een klap in je gezicht, hij is ZO ENORM sterk! Een beetje ‘wc verfrisser gone wild’, die geur. Ik kort mijn doucheritueel in, omdat ik gewoon hoofdpijn krijg van de geur. Jeetje!

Na het douchen wil ik eigenlijk een bodylotion/butter smeren, omdat mijn huid wel wat verzorging kan gebruiken. Maar door de geur heb ik hoofdpijn gekregen en wil ik zo snel mogelijk de badkamer uit en de ramen wagenwijd open zetten. Ook wil ik mijn huid even rust gunnen na de grofheid van de scrub.

Conclusie: De review mag duidelijk zijn, deze scrub voldoet absoluut niet aan mijn verwachting! Ik heb de pot opgemaakt, omdat deze in mijn Project Empty Bloggers zat. Tijdens het douchen heb ik de ramen alvast open gezet, en geprobeerd zo min mogelijk in te ademen tijdens het scrubben zodat ik zo min mogelijk last zou krijgen van de geur. Ik heb de scrub dan ook vooral voor de grove plekken van mijn huid gebruikt zoals mijn voeten. Nee, dan geef ik liever wat meer geld uit en koop mijn geliefde Sabon scrub voor het Spa/sauna gevoel.

Ben jij al bekend met de Kruidvat Natures scrub? Wat is jouw ervaring? Heb je nog betaalbare scrub aanraders? 

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

