Een hele tijd geleden kreeg ik een persbericht met de nieuwe varianten Wilkinson scheermesjes. Daar in kreeg ik informatie over de Wilkinson Hydro Silk Bikini (een dubbelzijdig apparaatje met aan de ene kant een scheermes en aan de andere kant een trimmer) en de Wilkinson Intuition. Ik mocht 1 van beiden kiezen om te reviewen, en mijn voorkeur ging uit naar de Wilkinson Intuition. EN omdat ik erg benieuwd was naar deze vorm van een scheermesje EN tja….kokos hè 😉

Het heeft dus even geduurd, want de zomer laat ons een beetje in de steek. Of hij duikt opeens op waardoor ik snel in de douche mijn scheermes over mijn benen haal en erna denk: ‘oeps, ik had nog een te reviewen scheersysteem’…. Maar, ik heb het scheersysteem uiteindelijk toch kunnen testen, en vandaag is hier dan de review!

2016-07-09 20.04.21

Ik heb overigens een aardig aantal foto’s gemaakt, omdat er op de verpakking zelf best veel informatie staat.

Algemene informatie:
De Intuition lijn van Wilkinson is uitgebreid met 3 nieuwe varianten:
– Sensitive care: voor de gevoelige huid. Met als conditioner Aloë Vera en Vitamine E (mint     groen)
– Ultra Moisture: Met als conditioner sheabutter (licht roze)
– Dry skin: voor de droge huid. Met als conditioner natuurlijke kokosmelk en amandelolie      (lila)

De adviesprijs voor het scheersysteem is €10,39 en de adviesprijs voor de navulverpakking met 4 navullingen is €11,99. Komende week overigens met 40% korting bij Etos #tip

Persinformatie:
De verschillende varianten van de Intuition hebben met elkaar gemeen dat het handige multitaskers zijn; de vier uiterst doeltreffende mesjes worden omgeven door een zachte crème zeep met conditioner waardoor deze makkelijk en veilig over de huid glijden én het gebruik van scheerzeep of –schuim overbodig is. De Intuition is de ideale oplossing voor wie houdt van een comfortabele, gladde en vooral eenvoudige scheerbeurt.

2016-07-09 20.04.412016-07-09 20.05.052016-07-09 20.05.132016-07-09 20.05.24

Mijn algemene ervaringen met Wilkinson:
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik dol op kokos, en ik was dan ook zeer benieuwd naar dit scheersysteem. Ik heb nog nooit met een dergelijk scheersysteem gewerkt, maar ik gebruik wel tegenwoordig altijd Wilkinson Hydro scheermesjes. Voorheen gebruikte ik Venus scheermesjes, maar ik vind ze steeds duurder worden (en dan koop ik ze al altijd bij DM waar ze iets goedkoper zijn), sneller bot worden en tja, ik stapte dus uiteindelijk over naar Wilkinson Hydro.

De verpakking:
Bovenstaande foto’s zijn allemaal stukjes van de verpakking, waarop allemaal informatie staat over waarom dit scheersysteem geweldig zou zijn! Maar, nu volgt natuurlijk het belangrijkste, is dit systeem ook werkelijk zo geweldig? En dat heb ik dus voor jullie getest 🙂

Als ik de verpakking open, vind ik daar het scheersysteem en een houder voor in de douche. Eerst denk ik, ‘ah handig zo’n houder voor in de douche!’ Maar erna lijkt die me toch iets minder handig, ik ben bang dat de ‘conditioner’ smelt in de douche, dat zou zonde zijn! Het systeem zelf is volledig in plastic ingepakt. Hygiënisch, zo weet je zeker dat jij de eerste bent die het uitpakt.
De kleurtjes zijn vrolijk en zomers, I like!
Het systeem zelf heeft een ergonomische vorm, waardoor het makkelijker moet zijn om te scheren. Het ligt in ieder geval iets steviger in de hand, hoewel het systeem zelf licht is. Door het paarse rubber moet het ook minder makkelijk uit je handen glijden.

2016-07-09 20.06.122016-07-09 20.06.21

De conditioner:
Het scheerstuk zit onder een plastic dop. Fijn, zo wordt de conditioner niet vies en kun je het scheersysteem makkelijk opbergen na gebruik. Omdat de dop doorzichtig is, zie je ook makkelijk of je nog genoeg conditioner hebt of dat je naar de winkel moet rennen voor een navulverpakking.

Als ik de dop van het scheersysteem af haal komt mij een HEERLIJKE warme kokos geur tegemoet. De conditioner zit met een kliksysteem vast op het scheersysteem, als deze op is, kun je deze door middel van de knopjes aan de zijkant los klikken. Het scheerkopje zelf lijkt op de Wilkinson Quattro scheermesjes.

2016-07-09 20.07.43

De test:
Ik duik in bad en na een tijdje dobberen pak ik het scheersysteem er bij. De haartjes op mijn benen zijn door het badderen wat zachter geworden, en daardoor wellicht makkelijker te scheren. Ik zou dit scheersysteem persoonlijk niet gebruiken voor mijn oksels of mijn bikini lijn, daar vind ik het te lomp voor en ik kan me niet voorstellen dat ik dan overal makkelijk bij kan.
Ik maak het scheersysteem zelf niet nat, omdat mijn benen nat genoeg zijn. Het scheersysteem glijdt over mijn benen en laat een klein beetje zacht schuim achter. Mijn badkamer vult zich ondertussen met een fijn kokos geurtje. Terwijl ik in gedachten op Hawaii zit, scheer ik mijn benen. Als ik een check-up doe, zie ik dat er nog best wat haartjes zijn achtergebleven. Na een 2e scheerronde (en extra aandacht voor hardnekkige haartjes), stap ik uit bad.

Resultaat:
Mijn benen zijn nagenoeg haarvrij (op enkele hardnekkige haartjes -damn you-  na). Maar helaas voelen ze ook stroef en droog aan. Ondanks de verzorgende kokosmelk en amandelolie, is het toch aan te raden om je benen na gebruik in te smeren. Hierna zijn ze zacht en verzorgd. Het scheersysteem laat ik drogen, en als het droog is doe ik de dop er weer op waarna ik het in de lade van mijn badkamerkast bewaar voor een volgende scheerbeurt.

Eindoordeel:
Ik heb gemengde gevoelens over dit scheersysteem. De geur is heerlijk, de verpakking is fijn en het scheren gaat makkelijk.
Helaas zijn mijn benen na gebruik droog en vind ik het afspoelen van het scheermesje niet makkelijk. Je wil niet de hele conditioner wegspoelen tijdens het afspoelen, dus je doet het voorzichtig. Waardoor niet alle haartjes uit de mesjes gaan. Maar als je grondiger afspoelt, smelt de conditioner onnodig. Hierdoor vraag ik me ook af hoe lang je met dit mesje doet. En, is het mesje zelf al bot als de conditioner op is?
Met elk scheermesje kan het gebeuren dat er hardnekkige haartjes achter blijven op je benen.

Zou ik dit scheersysteem zelf kopen?:
Ik denk niet dat ik dit scheersysteem zelf ga kopen. Ik ben er niet enthousiast genoeg over. Het concept vind ik leuk en ideaal, maar het roept ook wat twijfels op. Ik blijf bij mijn Wilkinson Hydro scheermesjes en bij epileren.

Welke scheermesjes gebruik jij? Ben jij bekend met dit scheersysteem? Hoe denk jij er over?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

