Toen ik na onze vakantie een kijkje in de brievenbus nam, vond ik daar foodpost. De leukste post die je na je vakantie uit de brievenbus kunt vissen, toch? 😉
Helemaal vanuit de heuvels van Ierland komen de cookie bars van de Broderick Brothers. En alleen al de namen en voor zichzelf sprekende verpakkingen maken mij enorm nieuwsgierig!

2016-10-16-12-23-05

Broderick’s is uniek, stuk voor stuk handgemaakt en verkrijgbaar voor iedereen. De rijkste chocolade met chunky biscuits om van te genoeten en onbeschaamd van te blijven eten. Ongeacht welke variant, de Broderick’s Brothers speuren alleen naar de allerbeste ingrediënten. De beste Belgische cacao, de beste Ierse boter en de beste goudkleurige siroop. Elke cookie bar wordt met de hand gemaakt, en hierdoor is geen enkele cookie bar hetzelfde.

2016-10-16-12-24-16

De mini cookie bars hebben het tripje met Post NL niet helemaal overleefd, maar dat zou voor de smaak geen verschil moeten maken. Laten we dan ook maar snel gaan proeven want verdorie, wat zien ze er lekker uit zeg!

Caramental:

Oeps, deze cookie bar is een beetje gesmolten en de kruimelige koek is extra kruimelig. De caramel is boterzacht en ook de koek barst van de boter. Prima cookie bar met een lekker, wel flinke boterige, smaak. Ik ben er niet helemaal van onder de indruk. Deze cookie bar zou ik ook niet meenemen als treat voor onderweg, je zit erna gegarandeerd onder de kruimels. Als de cookie bar het überhaupt overleefd 😉

2016-10-16-12-24-58

Road rocking chock block:

Deze cookie bar laat me meteen denken aan rocky road. En oh my, wat is deze LEKKER! Knapperige koek, lekkere chocolade, chewyness van de marshmallows…. Heaven! Het is dat deze cookie bar goed vult, anders kan ik me voorstellen dat je een hele verpakking in 1x op eet.

2016-10-16-12-26-05

Tiff Toff in the Tuffen:

De bovenkant van deze cookie bar is ietwat gesmolten, maar ach, dat doet het homemade gevoel wat meer aan 😉 Een lekkere cookie bar mix van stevige crunchy koek en heerlijke chocolade. Lekker, maar ook deze vind ik niet enorm speciaal.

2016-10-16-12-27-12

Mijn mening:

By far de lekkerste van deze 3 cookie bars is de Road rocking chock block. Deze zou ik niet in huis moeten halen, of alleen voor bezoek (of ze laten verstoppen door mijn vriend). Want ze zijn enorm machtig, maar wel echt lekker! En echt slecht voor de weegschaal vrees ik 😛 De Caramental scoort bij mij het laagste. Hij smaakt wel lekker, hoewel de boterige smaak voor mijn idee iets te is. Ik zou er niet te veel van eten, waarschijnlijk wordt je er anders misselijk van.

Ook vind ik de namen erg leuk bedacht, al kan ik me voorstellen dat je struikelt over de naam Tiff Toff in the Tuffen 😉

Verkrijgbaarheid:

De Broderick mini’s vind je in verschillende hersluitbare zakken bij Albert Heijn (138 gram voor €2,99). De grotere varianten vind je bij AH to go, lunchrooms, koffiecorners, speciaalzaken en On The Go locaties in het hele land.

Welke cookie bar lijkt jou het lekkerste? En zou het iets zijn wat jij in huis zou halen?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

