Het is weer tijd voor mommy talk! As we speak ben ik 17 weken zwanger, dus ik blik in dit artikel terug op week 13 t/m 16. Eventjes wat veel mommy talk achter elkaar op de blog, maar het komt nu eenmaal even zo uit 😉 Vooral ook aangezien jullie wel erg nieuwsgierig zijn naar het geslacht van ons kleintje…. 😉

2016-11-03-10-34-16

Nu het grote nieuws bekend is, worden we bedolven onder de felicitaties en lieve cadeautjes. Echt enorm lief! ♥ Ik ben alleen bang dat ons kleintje straks extra kasten nodig gaat hebben om alles op te bergen haha 😉

13 weken zwanger:

IK.BEN.ZO.ENORM.MOE! Ja, dat kenmerkt deze week wel…. Ook hadden we deze week weer een echo. Mini lag lekker te trappelen in mijn buik en alles zag er weer helemaal prima uit. We planden de geslachtsbepalende echo (voor over 3 weken) en zochten naar leuke manieren voor een gender reveal. Ook hadden we al een tijd geleden kaartjes gekocht voor 90’s forever in het Mecc in Maastricht. We besloten er gewoon naartoe te gaan, maar ik ging wel na het avondeten even een uurtje op bed liggen om nieuwe energie op te doen. Het was een gezellige avond, al merkte ik aan mijn lichaam dat dansen enz meer energie kost dan voor de zwangerschap. Ach, dan maar een tandje minder hard dansen 😉

Klachten: moe, pijn aan mijn rug

20161030_172534Op deze foto ben ik al aan het eind van week 12 eigenlijk 😉 Inie mini bumpje!

14 weken zwanger: 

Ook deze week ben ik nog erg moe….ik merk dat ik af en toe toch echt even mijn rust moet pakken. Desnoods noodgedwongen doordat mijn lichaam me ‘trakteert’ op een dosis hoofdpijn…. Cody to the rescue! De lieve mup komt lekker bij me op de bank liggen en wil alleen maar knuffelen en kusjes geven ♥ We denken na over welke kinderstoel we willen gaan kopen en twijfelden tussen de Stokke Tripp Trapp en de Stokke Steps, maar zullen uiteindelijk gaan voor de Stokke Steps! Beide stoelen zijn handig en van babystoel tot ‘grote stoel’ te gebruiken. Ideaal! Het design van de Stokke Steps is alleen net wat leuker, en het oog wil uiteraard ook wat 😛 Fijn om je alvast te oriënteren wat betreft de grote aankopen, zodat je een idee hebt van de grote uitgaves.
Sinterklaas komt dit weekend aan in Nederland, en tijdens het poetsen ga ik toch even zitten en kijken. Ik kan niet wachten om straks met mini te kijken naar de intocht! Oh, en wat mij betreft gewoon MET zwarte Piet. Gedoe ook….

Kwaaltjes: moe, pijn aan mijn rug, hoofdpijn

2016-11-09-16-08-18Laat mij maar even met je knuffelen vrouwtje, dan is die stomme hoofdpijn zo weg!

15 weken zwanger:

We gingen kijken voor babykamers! Wow, er is echt veel keuze! We weten de keuze te beperken tot 2 kamers, en zullen later nog eens de 2 kamers bekijken om definitief een beslissing te nemen. We hebben ten slotte nog wel even tijd 😉 Later in de week gaan we nog op een andere plaats kijken, maar uiteindelijk vallen de kamers die we daar zien af tegen de eerdere 2 keuzes. Maar dan….keuzestress! Want beiden vinden we een andere kamer leuk…. Normaal zijn wij het vrij snel eens, en net nu dus niet haha! Gelukkig hebben we nog even 😉
Gelukkig neemt de moeheid wat af deze week, al heb ik wel nog wat last van hoofdpijn 😦
In het weekend is de kraamborrel van mijn collega. Zij is eind augustus bevallen van een meisje. Wat een lekker mupje! ♥ Nu kan ik al HELEMAAL niet meer wachten op de geslachtsbepalende echo!

Klachten: hoofdpijn, pijn aan mijn rug, ongeduldigheid ( 😛 )

2016-11-20-13-09-19In het weekend deden we nog rustig aan en maakte ik een inhaalslag in mijn 9 maanden dagboek. Review anyone? 🙂

16 weken zwanger:

OH MIJN GOD, DE echo is deze week! Ik ga er verder even niks over verklappen, ik maak er een apart artikel over (sorry!), maar ik kan wel alvast vertellen dat mini nu al erg eigenwijs is haha! Mini is weer helemaal goedgekeurd. Verder was deze week, naast DE echo en de gender reveal niet erg spannend. Na de gender reveal werden we beiden ziek, en dat heeft een paar dagen geduurd. Ik heb het idee dat het door de zwangerschap wel wat harder aan kwam…. Gelukkig knapten we steeds wat meer op en voelden we ons in het weekend alweer bijna de oude.
Ik dacht op Black Friday lekker online te gaan shoppen voor ons kleintje, maar ik hield me toch in. Ik kocht bij Love and Chaos wel een schattig dekentje en speeltje, deze zal ik later nog laten zien.
Mijn lijf, of ja, mijn buik, laat me wel voelen als ik een stapje terug moet doen. Als je mij een beetje kent, dan weet je dat ik regelmatig dingen in standje turbo (wil) doe(n). Dat gaat dus niet meer!

Kwaaltjes: pijn aan mijn rug, ziek

2016-11-25-21-01-42We weten je geslacht, dat moet gevierd worden!!!!

Zijn jullie klaar voor een artikel over de gender reveal? Het komt er zsm aan! Wat vinden jullie van een zwangerschaps update van 4 weken? Goede frequentie? 

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

