Najaar….om je heen hoor je iedereen snotteren, niezen, hoesten, proesten….en binnen no time zit jij ook tussen de zakdoekjes met een lading keelsnoepjes…. Bleh!

Een tijdje geleden kreeg ik Sambucol toegestuurd! Met de vraag of ik het wilde testen en er iets over wilde publiceren. Nou, en of ik benieuwd was naar dit product!

2016-09-04-12-38-32Over Sambucol:
Sambucol is een natuurlijk kruidenpreparaat op basis van vlierbessen dat bijdraagt aan de normale werking van het immuunsysteem. 1 flesje siroop bevat het extract van maar liefst 1000 (!) vlierbessen!

Hoewel bekend is dat vlierbessen sap boordevol vitaminen zit, wist tot kortgeleden niemand waaraan het die positieve effecten te danken had. Dr Madeleine Mumcuoglu ontdekte na 20 jaar onderzoek de actieve bestanddelen. Zij isoleerde deze stoffen en ontwikkelde hiermee het vlierbesextract AntiVirin®, wat vele malen geconcentreerder is dan het normale vlierbessensap. Antivirin® is de basis van Sambucol®.

Sambucol is een 100% natuurlijk product op basis van zwarte vlierbessen. Het bevat een gestandaardiseerd en geconcentreerd extract uit de zwarte vlierbes dat het immuunsysteem stimuleert. Zie voor meer informatie www.sambucolvlierbessen.nl

Mijn mening:

2016-09-04-12-38-572016-09-04-12-38-50

Sambucol komt in een doosje, waarin een flesje zit dat mij gelijk de associatie geeft met een hoestdrankje. Op de verpakking staat een aanbevolen dagdosering, en wat informatie over zwarte vlierbessen. Wat mij op valt is dat er geen ‘maatbekertje’ bij zit zoals bij bijvoorbeeld hoestdrank wel zit. Hm…ik heb er ook geen in huis…. Het dopje gebruiken is niet zo handig (trust me, sticky Sambucol fles als je het de volgende keer wil gebruiken omdat er wel eens een drupje kan achterblijven….), dus het handigste in dit geval was het gewoon op een lepel schenken en innemen.

De siroop is dik, donkerrood/paars van kleur en ruikt naar donkere bessen, cassis achtig en een tikje zurig. Je proeft dan ook duidelijk donkere bessen, lekker! Dat tikje zurige van de geur zit er ook in, maar minder dan verwacht bij het ruiken.

2016-09-04-12-40-10

Ik heb Sambucol op 2 manieren gebruikt. Toen ik al wat verkouden was (maar nog niet ‘super verkouden’), ik merkte toen dat de verkoudheid sneller weg leek te gaan.
En als ik een verkoudheid voelde opkomen. Die dan of niet of een stuk minder erg door brak. I’m impressed!

Eerlijk is eerlijk, Sambucol heeft een adviesprijs van €12,95 voor 120 ml en is niet ‘even bij Kruidvat’ te koop. Maar in een aanbieding of op bepaalde momenten (denk: je welverdiende vakantie tripje staat voor de deur. Of: je hebt een optreden met je coverband 😉 )  zou ik het wel kopen. Want ik vond dat het wel degelijk werkte! Ook de smaak vond ik erg lekker! Geen straf om dit middeltje te nemen 😉 Wat ik wel miste was een ‘maatbekertje’ in de verpakking om de juiste dosering te nemen.

De verkooppunten van Sambucol vind je hier, je kunt onderin je postcode intikken en dan zoekt de site de fysieke verkooppunten in jouw buurt!

Sambucol® Original  € 12,95 (120 ml) geconcentreerd vloeibaar extract
Sambucol® Extra Defence    € 12,95 (120 ml) geconcentreerd vloeibaar extract met multivitaminen en mineralen
Sambucol®Immuno Forte Bruistabletten   € 9,95 (15 tabletten.)
Sambucol® Immuno Forte Capsules  € 15,95 (30 capsules)
Sambucol® Immuno Forte Hot Drink  € 9,95 (10 sachets)
Sambucol® Kauwtabletten in beervorm  € 10,95 (60 tabletten)
Sambucol® For Kids  € 12,95 (120 ml)

Dikke knuffel,
Roxanne ♥

