Het begin van 2017 tot en met nu is voorbij gevlogen! Het lijkt helemaal niet meer zo lang tot begin mei (oh help!) en we zijn dan ook volop bezig met de dagdagelijkse dingen en daarnaast er voor zorgen dat alles klaar is voor als de kleine dame straks geboren wordt. Ik besefte me dat ik daar door nog helemaal geen overzichtje van week 21 t/m 24 geschreven heb, terwijl ik net wilde beginnen met schrijven aan week 25 t/m 28. Oeps! Bij deze dus alsnog een overzichtje van week 21 t/m 24, en het volgende overzichtje volgt hier dus binnenkort achteraan. Om het in 1 overzichtje te proppen leek me wat veel namelijk πŸ˜‰

schermafdruk-2017-02-19-21-01-45
Schema veilige hechting (zie week 24 hier onder πŸ˜‰ )

21 weken zwanger:Β 

De laatste week van 2016, en de laatste oud en nieuw die jouw papa en mama met z’n tweetjes vieren. Want volgend jaar ben jij er ook bij! Of ja, voor zover je dat mee krijgt als je nog zo’n klein dametje bent πŸ˜‰
Wat heel bijzonder was deze week, is dat papa jou voor het eerst gevoeld heeft! Jij was druk aan het bewegen in mama’s buik toen papa een hand op mama’s buik legde. Opeens riep hij ‘ik voelde haar volgens mij’. Ik keek hem een beetje ongelovig aan (sorry πŸ˜‰ ), totdat hij dezelfde kreet nog eens slaakte op hetzelfde moment dat ik jou voelde bewegen. Wauw, wat een mooi moment!
Verder bestelden we deze week de babykamer met een flinke korting van 25% (tjakka, dat laat deze mama zich geen 2 keer zeggen!) en had ik wat lichte cravings (oliebollen, mmmm!)

Kwaaltjes: bloeddruk aan de lage kant, opkomende verkoudheid

schermafdruk-2017-01-01-13-29-06De ‘best nine’ van 2016, waar jij duidelijk veel deel van uit maakt β™₯

22 weken zwanger:

We zijn druk bezig met je babykamer. Druk op zoek naar behang, komen we een mooie lamp tegen die we meteen meenemen! Ook vinden we na een lange zoektocht uiteindelijk super leuk behang online! Helaas geen vliesbehang waar we naar op zoek waren, blijkbaar is behang voor een kinderkamer vaak ‘gewoon’ papierbehang. Oh well…. Ook ben ik af en toe wat erg fanatiek (ik noem een fanatiek poetsen van de badkamer waarbij ik door de lage bloeddruk bijna in de douchebak kiep….oeps!) , heb ik last van maagzuur en is die stomme verkoudheid toch echt doorgebroken. Getsie!
Ik heb voor de verandering maar weer eens zin om te bakken, en schuif dan ook heerlijk een appeltaart in de oven.
We maken een afspraak zodat volgende week de muren van je kamertje gestuckt worden. Yes, dan kunnen we weer wat verder met je kamertje!
Ook neemt je vader alvast wat verf staaltjes mee van de bouwmarkt, als het behang binnen komt dan kunnen we gelijk alvast een kleurtje uitkiezen. Kan dat ook van onze ‘to do’ lijst af πŸ˜‰

Kwaaltjes: verkouden, maagzuur, bloeddruk aan de lage kant, iets te fanatiek

schermafdruk-2017-02-19-21-07-35Voorstrijken zodat er gestuckt kan worden volgende week πŸ™‚

23 weken zwanger:

De muren van je kamertje worden gestuckt deze week! Dat is flink wat werk, en het is al snel duidelijk dat het drogen er van wel even kan duren. Geduld is een schone zaak?
We gaan weer op controle bij de verloskundige, en alles ziet er prima uit. Je groeit volgens schema en je bent actief genoeg (goh, dat wist ik nog niet…. πŸ˜› ) Ik voel je elk dagdeel bewegen, dat hoeft nu nog niet, maar ik vind het niet erg hoor. Ik vind het heerlijk! Ik krijg bij de verloskundige de doorverwijzing mee voor de 30 weken groei echo (en om te kijken of de placenta nog ‘voor de uitgang’ ligt) en bel deze week meteen ook om de afspraak te maken. Dan is dat maar vast gedaan. En als ik dan toch afspraken aan het maken ben, bel ik meteen om een 4D echo te plannen! We twijfelden even of we dit wel zouden doen, maar het lijkt ons zo mooi!
Ondertussen kom ik op internet allemaal leuke dingen tegen, en maak ik in de Wunderlist app weer wat nieuwe acties aan in de ‘to do’ lijst. Zo weten we zeker dat we aan alles qua regelen en aankopen denken. Toch?

Kwaaltjes: verkouden, bloeddruk aan de lage kant

2017-01-12-09-13-13-bijgewerkt

24 weken zwanger:

Riep ik tot nu toe dat ik me helemaal prima voel en bijna nergens last van heb, heb ik sinds afgelopen weekend een gevoelige buik. Ik draag nog vrij veel ‘gewone’ kleding en besluit om meer gebruik te maken van de zwangerschapskleding die ik heb. Ten slotte ondersteunen die je buik beter, en wellicht kan dat wat verlichten. Ik vraag aan de mommy’s die ik ken online en in mijn omgeving om wat tips. De kleding verlicht in ieder geval al en zit toch echt comfortabeler.
Ook ging ik naar een lezing over hechting met je ongeboren baby en kind tot 1 jaar. Interessant! Veel dingen wist ik al, oa door mijn werk in de zorg, maar het kan nooit kwaad om even een opfrisser te krijgen.
Aan het einde van de week merk ik dat het toch belangrijk is om wat rustiger aan te gaan doen. Hallo bandenpijn 😦
Meisje toch, wat ben je lekker druk in mijn buik de afgelopen tijd! Je bent zo druk soms dat ik ‘voor de grap’ kijk naar mijn buik tijdens je bewegingen. Zag ik dat nou goed? Ja dus! Mijn buik beweegt soms gewoon mee met je bewegingen! Wauw β™₯
En Cody, tja, hij is nog steeds enorm knuffelig en aanhankelijk! Als je vader mij een zoen wil geven en hij is in de buurt, dan houdt hij je vader in de gaten hoor πŸ˜‰ Als het even kan, komt hij er naast zitten en drukt zijn neus in de lucht om ook een kusje te krijgen. Boefje πŸ˜‰

Kwaaltjes: verkouden, bloeddruk aan de lage kant, bandenpijn

schermafdruk-2017-02-19-21-01-23

Hopelijk vonden jullie het weer leuk om een kijkje te nemen in deze 4 weken van mijn zwangerschap. Vragen, tips enz zijn natuurlijk altijd welkom πŸ™‚Β 

Dikke knuffel,
Roxanne β™₯

