Als je mij volgt op social media, dan weet je dat ik ondertussen al 10 (bijna 11) weken mama ben van onze lieve, mooie dochter (ik ben vast bevooroordeeld haha ๐Ÿ˜‰ ). Toch wilde ik de update van de laatste weken alsnog online zetten.

Schermafdruk 2017-07-03 22.21.23

Week 29:
Deze week kopen we stof voor jouw gordijnen op de markt! Oma is zo lief om ze te maken, want in de winkel vinden we geen leuk stofje. Ook koop ik een heleboel Winnie the Pooh spulletjes voor je bij Wibra (speendoosje, tuitbeker enz) Iedereen tipt je mama als ze ergens Winnie the Pooh spulletjes zien, en mama houdt zich dan niet altijd in ๐Ÿ˜‰
Ook is er verdrietig nieuws, waardoor ik even compleet van slag ben. Ik zit in een geheime Facebook groep van dames die in de 1e helft van mei zijn uitgerekend. Er zijn al 2 kindjes geboren nu, en 1 van de kindjes overlijdt deze week. Dit kindje was 1 dag ouder als jij, en dat raakt me zo enorm! Ik moet er heel erg van huilen, het komt zo dichtbij…. ๐Ÿ˜ฅ Hopelijk blijf jij nog minimaal 7 weken fijn in mijn buik zitten โ™ฅ
Ook gaan papa en mama deze week naar de Huishoudbeurs en de Negenmaanden beurs! Erg vermoeiend en druk, maar we slagen voor een aantal spulletjes voor jou die we er graag wilden scoren! Gelukkig heb ik de dag erna vrij gepakt, want ondanks dat we er niet zo lang zijn gebleven als normaal, ben ik flink moe! Maar het was het waard ๐Ÿ˜‰
En het zou wel eens kunnen dat een nieuwe zwangerschapscraving geboren is! We proefden op de beurs Becel kokosboter, en dat combineerden ze er met hagelslag op brood. Jammie! Ik eet het de ochtend erna precies op dezelfde manier, maar dan op crackers. So good! โ™ฅ
Ik ben overigens dol op de Etos baby spulletjes! Deze kwam ik op verschillende blogs tegen en na er weken geleden aan gesnuffeld te hebben dacht ik, ‘ik MOET dit hebben voor ons meisje, Zwitsal move over!’ Op de Negenmaandenbeurs smeerde ik dan ook wat op mijn hand, en volgens mij heb ik je vader er wel duizend keer aan laten ruiken ‘ruik nou hoe lekker. Nee ruik nou nog eens!’

Kwaaltjes: moe, maagzuur, vroeg wakker en erna licht slapen

Schermafdruk 2017-05-28 13.54.12

Week 30:
Deze weekย hebben we de 30 weken groei echo. Alles ziet er prima uit! Je buikje is ietsje minder klein en je bovenbeentjes ietsje groter. Maar alles valt binnen de gemiddelde lijnen. ๐Ÿ™‚ Ook hebben we eind van deze week nog een controle bij de verloskundige, en ook daar ziet alles er weer goed uit ๐Ÿ™‚
Ik shop zelf nog 2 zwangerschapsbroeken, want ik kan nu ook echt niet meer in de laatste ‘normale’ broek die ik dus nog best lang kon dragen.
En ik ga met papa lekker uit eten bij de Griek! Ik kocht weken geleden een social deal, en aangezien we volgende week een weekje vrij hebben (inclusief babymoon!) leek het ons wel leuk om de vakantie in te luiden met een etentje ๐Ÿ™‚ Jammie! Voor die babymoon moet wel nog het een en ander worden uitgezocht, dus dat doen we deze week ook nog samen ๐Ÿ™‚ En alvast wat spulletjes klaarleggen om mee te nemen ๐Ÿ™‚
Ik snoei in mijn social media volgers. Er zijn zo veel mensen die je volgen maar nooit iets liken, reageren enz. Die zijn er alleen maar om te ‘neuzen’. Nou, doei! Ze horen het vanzelf wel als jij geboren bent, en waarschijnlijk ‘neuzen’ ze dan ook nog steeds alleen maar ๐Ÿ˜‰
Ook bak ik weer eens een bananenbrood (de bak ‘fever’ is er nog steeds ๐Ÿ˜‰ ) en is Cody de laatste tijd weer heeeeeeel erg knuffelig! Ik weet dutjes ook steeds meer te waarderen, soms zijn ze gewoon even nodig. En ik laat mijn nesteldrang de vrije loop. Ik sta daardoor wel vanalles tegelijk te doen, maar goed, het is wel weer spik en span haha ๐Ÿ˜‰ Ik heb de laatste dagen/week vaak kramp in mijn rechtervoet. Gewoon midden op de dag en een enkele keer in de nacht. Vreemd….
En tja, we switchen van geboortekaartje! Want op de Negenmaandenbeurs liepen we toch tegen zo’n enorm leuk kaartje aan…. Het was voor ons meteen duidelijk, die moet het worden! Dus ik begin met het aanpassen en naar onze smaak maken er van ๐Ÿ˜‰ Ik bestel een proefdruk en ga voor de brievenbus liggen wachten ๐Ÿ˜‰

Kwaaltjes: hoofdpijn, moe, nesteldrang, kramp in mijn voet, bakfever

Schermafdruk 2017-07-03 20.42.3030+4

Week 31:

De proefdruk van je kaartje komt binnen, oh wat is het mooi! Het is precies zoals ik het voor me zag met maken, de mooie tekstjes die ik koos, het lettertype, de afbeelding op het kaartje….mooi! De perfectionist in me past het kaartje alleen nog aan door een tekstje een millimeter op te schuiven omdat het niet in het midden staat, haha!
Ook ga ik op zoek naar leuk gekleurde kledinghaken, de meeste die ik tegen kom zijn roze, blauw of grijs. En ik zoek eigenlijk mint kleurige of lila. Want niet ALLES hoeft roze te zijn natuurlijk ๐Ÿ˜‰ En ik ga eens op onderzoek uit naar babynestjes. Ze zien er zo leuk uit en ik kom ze op social media en blogs tegen, dus ik ben nieuwsgierig. Al schrik ik wel even van de prijsjes, jeetje! Daar denk ik nog even over na hoor…. Of misschien kunnen we oma vragen? Want die is handig en kan er misschien wel een maken als we haar lief aan kijken….
Je papa en ik gaan op ‘babymoon’ naar Londen! Eindelijk kan ik je papa ook laten ervaren hoe fijn Londen is! Ik ben er al 3x eerder geweest en kom er graag! Elke keer zie ik wel weer iets wat ik nog niet gezien heb, en elke keer is weer een nieuwe ervaring! Zwanger in Londen, wauw โ™ฅ We moeten keuzes maken wat we willen doen en zien, want ik ben natuurlijk sneller moe en moet ook echt mijn rust momenten nemen. Maar wat is het fijn! Uiteindelijk zien we toch nog veel dingen en shoppen we ook een dagje (uiteraard kopen we wat voor jou haha ๐Ÿ˜› ) En papa? Die wil sowieso nog eens terug!

Kwaaltjes: moe, kramp in mijn voet, nesteldrang

Schermafdruk 2017-07-03 22.01.10Deze chocolade = โ™ฅโ™ฅโ™ฅโ™ฅ (zwangerschapscraving ๐Ÿ˜‰ )

Week 32:

Deze week komt de kraamzorg voor de intake. Poeh, het komt nu wel dichtbij allemaal hoor…. En als we dan series kijken samen op de bank, komen er in die (ziekenhuis) serie ook nog eens allemaal bevallingen voor! Die niet allemaal positief lopen…. Tja, daar krijg ik wel even paniek van ja….
Alle meubeltjes in je kamertje krijgen hun plek, en samen hangen we ook het plankje boven de commode op. In het weekend poetsen we dan ook samen je kamertje, gooien we de ramen lekker open….fijn! Je vader zet deze week de box op, na weken van ongeduld haha ๐Ÿ˜‰ Ook last van nesteldrang? ๐Ÿ˜‰
We gaan naar een informatie avond van het ziekenhuis. En eigenlijk weten we alles al…. Ik had gehoopt een rondleiding te krijgen in het geboortecentrum, maar helaas. We moeten het met een filmpje doen ๐Ÿ˜‰ (wat ik al gekeken had thuis haha).
Ook ben ik jarig! En als cadeautje ben je in de ochtend heerlijk druk in mijn buik, waar ik extra van geniet vandaag โ™ฅ Behalve een controle bij de verloskundige staat er vandaag niet veel op het programma. We poetsen, doen boodschappen en doen de belastingaangifte…. We gaan in de avond wel lekker uit eten, toch een beetje feest ๐Ÿ˜‰
En net als ik je oma wil vragen of ze een babynestje voor je zou willen maken, komt ze zelf met het idee!
Oh, en ik eet de laatste tijd wel erg vaak zelfgemaakte tonijnsalade…..

Kwaaltjes: paniek, moe, nesteldrang, maagzuur

Babykamer poetsen in stijl ๐Ÿ˜‰ ย  ย  ย  ย Zwanger op mijn verjaardag โ™ฅ

Week 33:

Oh kleine dame, wat heb je maar vaak de hik! Bijna elke dag is er wel een moment dat ik je voel hikken in mijn buik….
Terwijl ik al weken een briefje heb gemaakt met daar op ‘vluchttas’, heb ik er nog niks op geschreven. Alleen in mijn hoofd geschreven haha! Al wordt er opeens een koffer beneden gezet om de spullen in te stoppen…. Hm, misschien toch maar eens gaan schrijven en in de koffer stoppen…. ๐Ÿ˜‰
De zoektocht naar beddengoed voor je bedje begint. Je bedje is 70×140 (typische Duitse maat, we kochten namelijk je meegroeibedje in Duitsland) en de typische maat hier is 60×120…. In het weekend gaan we dan ook samen een aantal babywinkels af, en scoren we beddengoed, een boxkleed en mintkleurige kleerhangers.
Ook bestel ik de klossen en een ruggensteun, deze worden gebracht over 3 weken. Weer eventjes zo’n mini paniek gevoel, DAT IS AL OVER 3 WEKEN OMG!
In het weekend begin ik met het wassen van je knuffels, hydrofielen, dekens, omslagdoeken enz. Helaas geen mooi weer zodat het buiten kan drogen, maar ik zet het wasrek in je kamertje, ruikt het daar ook meteen lekker โ™ฅ
Ook vertellen vrienden van ons ons dat ze ook een kindje verwachten, eind oktober! Stiekem had ik al een vermoeden, en kocht ik dus ook een cadeautje. Zo leuk! โ™ฅ
Ik kom superleuke sluitstickers voor je geboortekaartje tegen, en bestel ze met een flinke korting omdat de webshop gaat sluiten.

Kwaaltjes: maagzuur, moe, nesteldrang, (indalings?)krampen

Schermafdruk 2017-07-03 23.01.06

Week 34:

Je peettante gaat mee op controle naar de verloskundige, waar je weer wordt goedgekeurd! Je bent zelfs al een stukje ingedaald! Daarna gaan we samen stofjes kopen voor het babynestje wat oma voor je gaat maken. Keuzestress haha, want er zijn zo veel leuke stofjes ๐Ÿ˜‰
Ik vecht deze week met mijn schoenen…. Als ik me in de ochtend bedenk dat ik gympen aan wil trekken, zitten mijn dikker wordende buik en indalingskrampen me in de weg, en draag ik uiteindelijk toch maar laarzen. De dag erna probeer ik het weer, en met wat ochtendgymnastiek krijg ik mijn gympen aan, hoera! ๐Ÿ˜› Je oma roept door de indalingskrampen nog harder dat we de 40 weken zwangerschap niet vol gaan maken. Nou, ik moet het allemaal nog zien hoor ๐Ÿ˜‰
Ik doe weer eens een poging tot het maken van een inpak lijstje voor de vluchttas… Ik vraag tips in de zwangerschaps Facebook groep en op social media. Zo kom ik wel een eindje ๐Ÿ˜‰
Die lieve, leuke, schattige mini kleertjes moeten natuurlijk ook gestreken worden, dus daar begint je papa aan, terwijl mama er na alles in de kasten gaat indelen. Hopelijk is het ook een beetje handig ingedeeld zo, maar daar komen we over een x aantal weken vanzelf wel achter. Het is nog snel genoeg veranderd dan ๐Ÿ˜‰
Deze week is je papa jarig! En ook vandaag gaan we lekker uit eten! Nadat we in de middag in de tuin gepoetst en gewerkt hebben (voor zover mama daar aan mee kon helpen ๐Ÿ˜‰ ).
Nachtelijke toiletpauzes en enge dromen zijn trouwens geen goed slaapmiddel, brrrr…. Jouw gerommel in mijn buik maakt gelukkig weer veel goed, en zo kan ik ook weer slapen โ™ฅ Hoewel je ook lekker eigenwijs bent! Elke keer als ik een filmpje wil maken omdat je mijn buik zo lekker laat dansen, ben je opeens wel heeeel erg stil! En dat terwijl je flink beweegt! Kleine kickbokser ๐Ÿ˜‰

Kwaaltjes: indalingskrampen, moe, nesteldrang, enge droom

Schermafdruk 2017-07-04 13.05.20

Week 35:

De laatste week voordat mijn zwangerschapsverlof aan breekt! Jeetje…. Hoewel ik er toch wel erg naar verlang deze week om heerlijk te genieten van de laatste weken en rustiger aan te kunnen doen, vind ik het ook steeds spannender worden! Hopelijk laat je me niet wachten tot 42 weken….
Deze week merk ik dan ook wel echt dat ik rustiger aan moet doen. Ik heb last van mijn rug, en toch ook wel van mijn buik. Een warm bad is heerlijk, en nu kom ik er nog zonder hulp uit, wie weet hoe dat over een paar weken is haha! Cody is ook erg knuffelig deze week en komt ook lekker vaak bij me liggen. Ik kijk wat vaker dan normaal series, en gebruik jouw electrische kruik. Wat een ideaal ding zeg! Niet alleen voor jou straks ๐Ÿ˜‰
Jij hikt en danst, springt en beweegt verder heerlijk in mijn buik โ™ฅย En ik doe nog een babywasje.
Ook ga ik samen met je papa naar een kraammarkt, waar we al snel weer buiten staan omdat we eigenlijk wel zo goed als klaar zijn voor jouw komst denk ik. Als je minder ver zwanger bent, doe je er denk ik meer inspiratie op…. We gaan erna nog even lekker een drankje drinken in de Ikea Coffee Corner (want we zijn daar toch in de buurt) en lopen de Prenatal binnen voor een kraambezoekboek. Als we weer thuis komen, wacht daar een enorme verrassing op mij! Allemaal lieve vriendinnetjes en familie zit op mij te wachten, babyshower! Iedereen heeft wat lekkers meegenomen en we kunnen daardoor smullen van een heerlijke high tea. Ook doen we wat spelletjes en worden we verwend met allemaal lieve cadeautjes voor jou, wauw! Stiekeme papa, die zat in het complot ๐Ÿ˜‰ Erna gaan we met je peetoom nog een hapje eten, en duiken we samen op de bank!

Kwaaltjes: rugpijn, last van mijn buik, moe

Schermafdruk 2017-07-04 13.27.51Babyshower!

Week 36:
Deze week ging ik met zwangerschapsverlof! Ik rondde alles af op mijn werk, en was blij dat mijn verlof in ging! De laatste dagen merkte ik dat de moeheid toe sloeg en dat ik echt uit keek naar mijn verlof! Maar het voelde ook wel gek hoor, afscheid nemen van mijn cliรซnten voor een paar maanden en me gaan klaarmaken voor de bevalling enz.
De klossen worden geleverd en het bed omhoog gezet. Dat wordt bergbeklimmen om in bed te komen haha! ๐Ÿ˜‰ En ook dringt het mede daar door extra tot me door, de bevalling en jouw geboorte komen steeds dichterbij! Wat spannend!
Ik werd in de nacht wakker van krampen/harde buiken, en het duurde even voordat ik weer in slaap viel…. Ook nu besloot jij te gaan bewegen, waardoor ik wat ontspande en het wat minder pijnlijk werd allemaal. Voorweeรซn?
Ook stond er weer een controle bij de verloskundige op de planning. Waar we toch heel even met beide benen op de grond werden gegooid. De verloskundige voelde aan mijn buik en had het vermoeden dat jij toch wel wat klein van stuk zou zijn. Je leek sinds de vorige controle niet meer zo veel gegroeid, en dus werden we voor de zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een extra groeiecho. Gelukkig konden we daar in de middag meteen terecht, want tja, ik werd er wel nerveus van…. Helaas bleek op de groeiecho dat je inderdaad iets kleiner van stuk bent en dus werden toeters en bellen uit de kast gehaald. Met 37 weken volgt er weer een extra groeiecho en een afspraak bij de gynaecoloog. Tot dan moet ik elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG om onze condities in de gaten te houden.
Gelukkig blijkt elke CTG weer dat onze condities in orde zijn. Maar wel wordt de optie om in te leiden ook duidelijk benoemd alsย onze condities toch minder zouden worden. Gelukkig zijn we de 36 weken voorbij, en ben je dus in principe ‘af’. Maar 38 weken wordt als streven benoemd. Mama moet in de tussentijd rustig aan doen en tja, daar is ze helemaaaal niet goed in haha…. We kopen nog wat kleertjes in maatje 50, en ook oma komt met een hele lading aan zetten. Want we hadden extra bijna niks in 50 gekocht. Je weet het ten slotte maar nooit ๐Ÿ˜‰ Samen met oma besloot ik om nog last minute een gipsbuik te maken, als herinnering aan de zwangerschap โ™ฅ
Verder deed ik vooral babywasjes, dook ik nog eens in bad en streepte ik de laatste dingen van mijn to do lijst af zoals het inpakken van de vluchttas, en het kopen van opberg mandjes voor je kamer. Ik hoopte dat ik die vluchttas nog niet nodig zou hebben, maar je kunt maar beter voorbereid zijn…. Je kunt je ten slotte ook vanzelf aan dienen ๐Ÿ˜‰

Kwaaltjes: moeheid, krampen/harde buiken/voorweeรซn, nesteldrang

Schermafdruk 2017-07-04 13.43.21Het babynestje dat oma voor je maakte

Week 37
Nog steeds moet ik elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG en ook hebben we weer een extra groeiecho en een afspraak bij de gynaecoloog. De CTG ziet er weer netjes uit en ook de weegschaal is me gunstig gezind, +5 kilo sinds het begin van de zwangerschap. WHUT?!
Helaas besluit de gynaecoloog tijdens onze afspraak dat ik toch eerder ingeleid ga worden. We plannen een afspraak voor de inleiding, ik ben dan 37+2. Onze conditie is nu nog prima, maar het is de vraag hoe deze is als we de inleiding pas volgende week bijvoorbeeld zouden plannen. Voor de zekerheid wordt dus besloten om dat risico niet te nemen, want misschien kun jij de bevalling dan niet aan of moet er ingegrepen worden…. Jeetje, dat is wel even slikken zeg…. Iemand anders bepaald ‘even’ dat je moet gaan bevallen, en je hebt gewoon ongeveer een datum waarop je mama gaat zijn…. Zo enorm raar! Aan de andere kant willen ook wij geen risico nemen en als het beter is dat je geboren gaat worden, dan is dat zo. Het ‘troost’ wel een beetje dat ik al 1cm ontsluiting had. En ook al is dat niet veel, zo hebben we toch nog iets ‘zelf’ kunnen doen.
Ik moet die laatste dagen nog rustig aan blijven doen, maar je begrijpt dat dat een hele opgave was…. Ik wilde zeker weten dat de vluchttas compleet was, moest nog wat boodschapjes doen, wilde zelf helemaal klaar zijn voor de bevalling…. En daar gingen we dan, 37+2, bepakt en bezakt richting het ziekenhuis om er pas weer vandaan te komen als papa en mama. Wat voelde dat enorm raar! En wat was ik zenuwachtig…. Eenmaal in het ziekenhuis werd ik gelukkig wat rustiger. Ik liet alles maar over me heen komen, there’s no way back!
Zoals jullie hier kunnen lezen is 1 dag na de inleiding na een goed verlopen bevalling onze dochter Benthe geboren!

Kwaaltjes: moe, nerveus, krampen/harde buiken/voorweeรซn, nesteldrang

2017-04-19 19.11.20

Hopelijk vonden jullie het leuk om door middel van deze blogjes een kijkje te nemen in mijn zwangerschap! Ik vond het leuk om het op deze manier bij te houden, al duurde het even voordat ik dit laatste verslag kon afmaken ๐Ÿ˜‰ย 

Als jullie nog vragen hebben of dingen willen weten over de zwangerschap, het moederschap enz, deel ze vooral onder deze blogpost of stuur me een berichtje/mailtje, tweet….

Dikke knuffel,
Roxanne โ™ฅ

 

