Long time no see….maar, vandaag heb ik weer een zwangerschapsupdate voor jullie! Een update waarin we flink opschoten op verschillende gebieden ๐Ÿ™‚

Schermafdruk 2017-04-02 11.53.06

25 weken zwanger:ย 

Ik kocht deze week een voedingskussen, om wat lekkerder te liggen in bed. Ik slaap in principe goed, maar heb soms wel last van bandenpijn en dan tegen zo’n voedingskussen aan liggen lijkt het wat te verlichten. Ook werden deze week de meubels van de babykamer opgehaald! Het kamertje is nog niet klaar, dus de dozen moeten nog even dicht blijven. Maar het voelt goed om ze in huis te hebben ๐Ÿ™‚ Daarbij was het natuurlijk stom geweest als we niet van de korting van laatst gebruik gemaakt hadden ๐Ÿ˜‰
Absoluut niet onbelangrijk, maar we worden het deze week eens over een naam voor jou โ™ฅ Al sinds het begin van de zwangerschap staan er 2 namen op ons lijstje en uiteindelijk blijven deze ook over nadat we wat namen er bij schrijven en deze ook weer weg strepen. Dat kiezen ging niet zonder slag of stoot, want beiden hebben we een andere naam op nummer 1 staan…. Emotioneel moment โ™ฅ
Het kiezen van je naam maakt dat we geboortekaartjes gaan kijken. En compleet overdonderd worden door het aanbod. Oh help, wat zijn er veel websites met geboortekaartjes! We besluiten om geen 100 sites en 100000 kaartjes te bekijken, want anders wordt het een onmogelijke keuze! We bekijken een paar sites en besluiten om later verder te kijken. Het duizelt geboortekaartjes voor onze ogen….
Het wordt overigens tijd dat het in de ochtend eerder licht wordt, ik merk dat opstaan in de ochtend nogal eens moeizaam verloopt. Ik moet dan even ‘mijn motor warm laten lopen’. Doe mij maar lekker opstaan in het licht ๐Ÿ™‚

Kwaaltjes: bloeddruk aan de lage kant, snotterig/verkouden

2017-01-27 06.42.41

26ย weken zwanger:ย 

Ik ga deze week op kraambezoek! Mijn neef en zijn vrouw hebben een zoontje gekregen, en hij is nu een week of 8 oud. Ik verwonder me over hoe klein het mannetje is, en bedenk me dan dat wij over een x aantal weken ook zo’n klein poppetje in onze armen mogen houden! โ™ฅ
Deze week mogen we je weer bewonderen tijdens een echo! Je wordt weer helemaal goedgekeurd en er is zelfs al iets van haartjes te zien! Wow…. Ook wordt vermeld dat je erg beweeglijk bent, maar dat laat jij mij duidelijk merken haha! Ik voel je meerdere malen per dag lekker rond stuiteren door mijn buik!
Deze week ben ik weer erg snotterig en verkouden, ik hoest me wat af en kan me voorstellen dat het voor jou daar binnen ook nogal onstuimig moet zijn.
Ik ben deze week alsnog lekker actief, en moet mezelf soms dwingen om even pauze te nemen. Ten slotte is daar niks mis mee *note to self*
We gaan deze week je kinderwagen bestellen, welke we al weken geleden op het oog hadden. In de winkel vragen we de verkoper om wat uitleg, en kiezen definitief de kinderwagen. Ook laten we ons bij de autostoeltjes instrueren. Wat is er veel keuze! Uiteindelijk laat ik die keuze bij je vader liggen, die zich er helemaal in verdiept. En bestellen we die dan ook maar gelijk. De duurste aankopen hebben we nu wel zo ongeveer gehad haha ๐Ÿ˜‰
We doen weer een poging tot geboortekaartjes uitzoeken, en vinden eindelijk een website met leuke kaartjes! We maken samen een selectie en bestellen een proefdruk, ik ga alvast bij de brievenbus liggen haha ๐Ÿ˜›

Kwaaltjes: bloeddruk aan de lage kant, verkouden

Schermafdruk 2017-04-02 11.51.05Vrouwtje, moet ik daar in?! xD

27 weken zwanger:ย 

De kinderwagen en het autostoeltje komen binnen deze week! Je vader kan niet wachten, en zet beiden meteen in elkaar. Nu al enorm trots! Al dien ik wel een klacht in bij Babydump, want het autostoeltje is al beschadigd ๐Ÿ˜ฆ Zo zonde van zo’n dure aankoop! Babydump lost het gelukkig snel en goed op. Dit autostoeltje mogen we terug sturen en we krijgen een nieuwe! Top!
Roep ik altijd dat ik prima slaap, heb ik deze week een slechte nacht…. Ik word wakker met knallende hoofdpijn! Na een sanitaire stop en het nemen van paracetamol hoop ik weer in slaap te vallen. Maar helaas, liggend op mijn kussen word ik ook nog misselijk er bij. Ik ga wat rechter zitten, en voel dat het ietsje zakt. Uiteindelijk val ik rechtop zittend in slaap. Als ik na een hele tijd wakker word, kan ik gewoon liggend en me beter voelend verder slapen. Het stelt me gerust dat jij een feestje houdt in mijn buik, voelt zich ten minste 1 van ons tweetjes zich lekker ๐Ÿ˜‰
Ook slaag ik deze week voor je geboortepakje! Nadat ik eerst de nodige filialen van een bepaalde winkel door snuffel en telefonisch het pakje reserveer bij 1 van de andere filialen in mijn buurt. Alles voor mijn meisje โ™ฅ Ik zoek meteen alle kleding die we voor je gekregen en gekocht hebben uit, en sorteer ze op maat. Zo hebben we wat meer overzicht en kan ik straks fijn alles op maat wassen. Je hebt nu al meer kleertjes als mama ๐Ÿ˜›
Ook gaan we de verf voor je kamertje kopen, en op jacht naar gordijnstof! Je oma heeft aangeboden om de gordijnen te maken, maar we hebben tot nog toe niks gevonden. We komen dan ook thuis uit de woonwinkel met spulletjes voor in huis, en zonder verduisterende gordijnstof. Oeps ๐Ÿ˜›
Deze week komt het kraampakket ook binnen….terwijl ik het cadeautje (thnx CZ!) er uit vis, checkt je vader of alles er in zit. Ignorance is bliss? ๐Ÿ˜›

Kwaaltjes: bloeddruk aan de lage kant, hoofdpijn, verkouden

Schermafdruk 2017-04-02 11.55.58Onbewust begon deze week 1 van mijn zwangerschapscravings…. Homemade tonijnsalade

28ย weken zwanger:ย 

Je kamertje vordert steeds meer, ik ben er nu al zo dol op! De plafond wordt gewit, en de muren krijgen ook allemaal hun laagjes verf. 1 muur krijgt behang en de vloer kan er ook in. Yes!
Je vader en ik gaan voor een avondje quality time samen naar het theater naar een show van Tineke Schouten! Waar jij je aanwezigheid maar al te duidelijk laat merken! Je beweegt veel onder mijn ribbenkas, waardoor ik geniet van jou en van de show. En nogal wiebelend op mijn stoel zit soms, om een goede positie te vinden haha ๐Ÿ˜‰
Ook is de 4D echo gepland voor deze week. Wauw, wat is dat ENORM bijzonder! Ik pink de nodige traantjes weg, terwijl we jou heel mooi kunnen bekijken op het grote scherm! De praktijk waar we de echo laten maken is een andere dan waar we normaal komen, daar hebben ze deze techniek niet. Maar ook hier voelen we ons enorm prettig! De echoscopiste doet veel moeite om jou goed in beeld te brengen, en moet daarvoor soms op mijn buik drukken of schudden aan je. Je hebt namelijk vaak een handje, de navelstreng of de baarmoederwand tegen je gezichtje aan. Volgens de echoscopiste wordt je een echt knuffelkontje! โ™ฅ
2 weken geleden sloten we een jaarabonnement af bij GaiaZOO. Ik zag mezelf er al met mooi weer lopen met jou in mijn buik, en straks met jou in de kinderwagen/draagzak. Omdat het prachtig weer is, gaan we na de echo en een lunchpauze thuis meteen gebruik maken van ons abonnement! Erna besluiten we om ook een hapje te gaan eten buiten de deur, heerlijk genieten van elkaar! โ™ฅ
Van een vriendin heb ik een verstevigende buikband te leen gekregen, welke ik eigenwijs nog niet echt gebruikt heb…. Maar deze week pak ik ‘m toch uit de kast voor het rondje GaiaZOO. Wat geen slechte beslissing was…. Ik gok dat ik de band nog wel vaker kan gebruiken om mijn bandenpijn te verlichten.

Kwaaltjes: bloeddruk aan de lage kant, bandenpijn

2017-02-16 15.14.47

Leuk dat jullie weer mee gelezen hebben in mijn ‘zwangerschapsperikelen’. Stel gerust je vragen, geef tips, doe voorspellingen over de naamย en meer ๐Ÿ˜‰

Dikke knuffel,
Roxanne โ™ฅ

