Op Bella Mondo zag ik onderstaande Kerst tag langskomen, zo leuk! En dus besloot ik om de tag over te nemen 🙂 Ik ga overigens niemand taggen, degene die deze tag willen overnemen, mogen dat gewoon doen! Wel zou ik het leuk vinden als je even laat weten dat je de tag hier gevonden hebt en natuurlijk lees ik graag je antwoorden 🙂

christmas-2014-2

Wat is je favoriete kerstfilm?
Er zijn zo veel leuke kerstfilms! Maar als ik dan moet kiezen…. Elk jaar kijk ik wel weer Love Actually en ook The Polar Express. Geen kerst zonder fie films, ze zijn zo leuk!

Heb je ooit een witte kerst gehad?
Weliswaar is dat jaren geleden, maar toch. Half gesmolten, bruine sneeuw niet meegeteld, want dat is natuurlijk niet ‘echt’ een witte kerst….

Waar breng jij meestal kerst door?
Op kerstavond doen wij eigenlijk niks speciaals. Ik kook lekker, en onder het genot van een kerstfilm op tv, maken we het gezellig. 1e kerstdag is altijd bij mijn familie. In de middag kookt mijn moeder uitgebreid en erna worden cadeautjes uitgepakt en zitten we gezellig samen. Op 2e kerstdag zijn we altijd bij mijn schoonfamilie. Daar eten we ’s avonds en erna worden ook daar cadeautjes uitgepakt en zitten we gezellig samen. Verder kijk ik vooral graag kerstfilms rond de kerstdagen en vind ik het vooral belangrijk om samen te zijn en het gezellig te maken.

Wat is je favoriete kerstliedje?
Poeh, goede vraag! De kerstliedjes vliegen rond je oren en ik ben Mariah Carey en Wham ondertussen wel heel erg zat…. 1x wil ik ze wel luisteren, maar dan is het ook weer goed voor een jaar 😉 8 days of Christmas van Destiny’s Child blijf ik wel een leuk nummer vinden trouwens 🙂

giphy

Open je cadeautjes op kerstavond?
Nee, op kerstavond worden hier ooit cadeautjes uitgepakt. Een uitzondering daar gelaten. Vorig jaar moest mijn vriend werken op 2e kerstdag en waren we kerstavond bij mijn schoonfamilie. Maar anders doen we dat nooit.

Naar welke tradities met kerst kijk jij het meeste uit dit jaar?
Naar het eten wat mijn moeder kookt, ze maakt namelijk elk jaar iets in dezelfde trant. Konijn in het zuur sowieso, jammie! Verder organiseer ik sinds vorig jaar Secret Elf Surprise, en vind ik dat ook een hartstikke leuke traditie! En ja, de kerstfilms zijn eigenlijk ook wel een traditie. Dit jaar keek ik op kerstavond The Polar Express, en Love Actually ga ik zeker ook nog kijken!

POLARBACKGROUNDWEB

Is je kerstboom nep of echt?
Dit jaar hebben we geen kerstboom. Dit jaar hebben wij daar geen plek voor door nieuwe meubels, en ook zijn we al een tijdje bezig om een woning te kopen en wisten we dus niet hoe snel dit zou gaan.

Wat is je favoriete kerst eten/snoep?
Dat is een goede vraag…. Ik ben dol op kerstkoekjes (die kransen met chocolade en discodip) en verder….weet ik eigenlijk niet zo goed wat mijn faoriete typische kerst snoep is…. Hoewel de zak kerstschuimpjes die ik vorige week kocht wel erg goed smaakt 😉

Eerlijk zijn! Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever?
Eerlijk? Iedereen krijgt graag cadeautjes toch? Maar ik vind het minstens net zo leuk om cadeautjes te geven en te kijken naar de verraste gezichten van de ontvangers! Heerlijk toch?

Wat is het beste kerstcadeau dat je ooit hebt gekregen?
Jaha…..weer zo’n goede vraag…. Het materialistische antwoord zou zijn de Wii die we 2 jaar geleden kregen. Ik gebruik ‘m te weinig (shame on me!) maar ik ben er nog steeds heel blij mee! Het niet materialistische antwoord is het ‘cadeau’ van dit jaar. 23 december kregen we namelijk te horen dat onze hypotheek goedgekeurd is en we dus ons kunnen gaan verheugen op de verhuizing in (waarschijnlijk) eind februari!

2014-12-23 22.33.31

Wat is jou droomplek om te bezoeken rond kerst?
Londen is zo mooi en gezellig rond kerst! Ik ben er jaren geleden rond kerst geweest, en zou er heel graag terug heen willen. Mijn vriend is er nog nooit geweest, dus die moet het zeker een keertje zien!

Ben je een pro in inpakken, of faal je hard?
Hahahahaha…..tja…..ik ben absoluut geen held in inpakken. Maar het is nou ook weer niet zo dat ik keihard faal. Laten we het houden op ergens er tussenin 😉 Het eerste cadeautje is meestal een ramp, weer even zoeken. Maar daarna gaat het steeds ietsje beter.

Maak je goede voornemens voor het nieuwe jaar?
Nee. Als je iets wil doen, moet je dat doen. Als je jezelf iets voorneemt, hoef je niet te wachten tot 01 januari om het te doen. Dat kan ook op 20 maart, 03 juli, 15 november…. Ik vind het eerlijk gezegd onzin. Want kom op, hoeveel mensen roepen heeeeel hard goede voornemens om ze vervolgens niet uit te voeren?

???????????????

Zo ja, hou jij je eraan?
Tja, als ik geen goede voornemens op 01 januari maak….. 😉

Wat maakt kerst zo speciaal voor jou?
Deze gezelligheid. Het samen zijn. Het blij maken van anderen. De sfeer…. Kerstmis heb ik eigenlijk altijd leuk en gezellig gevonden. Samen zijn met de mensen waar je van houdt, genieten van lekker eten, kaarsjes aan…. Ja, I love Christmas!

Wil je de tag overnemen, ga je gang!
Wat is kerstmis voor jou? Wat zijn jouw favoriete dingen van kerst?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥