Op een aantal blogs zag ik de ‘gewoon niet’ tag langskomen een hele tijd terug. Ik vond het een grappige tag, en besloot deze over te nemen.

In deze tag komen een aantal onderwerpen aan bod, waarbij je vertelt wat je er vervelend, vies, lelijk en gewoon niet aan en van vind.

01-how-about-no-bear

Muziek: Eigenlijk kan ik overal wel naar luisteren. Maar waar ik niet van houd is Nederlandse zeik muziek (zoals bijvoorbeeld muziek van Gordon) of keiharde ‘bliep en bonk’ muziek. 

Eten: Ook qua eten ben ik redelijk makkelijk. Ik lust vrij veel en ik wil onbekende dingen meestal wel proeven. Wat ik niet lust zijn champignons, spruitjes, lever, warme tomaat en asperges. Wat ik nog nooit geproefd heb en me ook echt niet lekker lijkt zijn kikkerbilletjes en mosselen, brrrr!
Overigens maak je mij ook niet blij met een diner in een super chique restaurant waar je echt mini porties op een deftig opgemaakt bord krijgt. Doe maar lekker normaal 😉

Zoetigheid: Poeh eh…. Over deze vraag moest ik even nadenken. Ik kon zo snel geen snoepjes en lekkernijen bedenken die ik niet lekker vind. Wat ik wel irritant vind is snoepjes die enorm plakken in hun papiertje, of die tussen je tanden gaan zitten/aan je tanden blijven plakken. 

Kleding: Leggings die gedragen worden als broek, bouwvakker decolleté’s, mensen die hun kleding veel te klein dragen en dat zelf niet snappen, kleding die na 1x dragen zo uit lubbert dat ze niet meer mooi past.

tan-leggings-make-bad-pants

Geuren: Met stip op 1: lavendel! Daar krijg ik enorme hoofdpijn van! Verder houd ik ook niet van rozen geur. Of van mensen die een halve fles parfum per keer op doen, brrrr! 

Seizoen: Alle seizoenen hebben wel iets. Maar als ik dan moet kiezen, kies ik voor winter. Ik heb het sowieso al snel koud, en de winter is (normaal gesproken) het koudste en donkerste seizoen. Vandaar dat ik dan ook extra vitamine D slik. Ook vind ik sneeuw mooi om te zien, maar niet als ik naar buiten moet 😉 

Youtube: ‘abonneer je op mijn kanaal, het is gratis’. Zucht….

McDonalds: Ik heb ooit als bijbaantje 3,5 jaar lang bij de grote gele M gewerkt. En waar ik echt een hekel aan heb is koude frietjes! Ik ga er dan ook gerust mee terug! Terwijl mijn gezelschap mij meestal voor gek verklaard 😉
Toen ik er nog werkte, lagen die irritaties net iets anders. Ik had een hekel aan mensen die hun spullen niet opruimden en dan een grote mond hadden als je het netjes aan ze vroeg: ‘daar wordt jij toch voor betaald?’ Eh nee, daar word ik niet voor betaald, en als jij ook maar een beetje fatsoen hebt, vind je het niet meer dan normaal om je spulletjes op te ruimen! Of mensen die zich meenden te moeten misdragen, resulterend in rotzooi overal….

Personen: Ik ben het afgelopen (anderhalf) jaar wat ‘vrienden’ kwijt geraakt. Mensen die zich voor deden als mijn vrienden, maar bewezen hebben dat ze dit niet zijn. Mensen die achter mijn rug om over mij gepraat hebben, die er op geen enkele manier voor mij waren, waarbij het contact eenrichtings verkeer was vanuit mij, enz. En nee, daar rouw ik niet om! Dat soort ‘vrienden’ mis ik als kiespijn.
Daarnaast heb ik een hekel aan mensen die zich beter voor doen dan ze zijn en aan mensen die hun hele Facebook tijdlijn vol gooien met plaatjes en zichzelf dan heel zielig vinden. Vaak gecombineerd met een status ‘voelt zich rot’, en er dan geen uitleg bij geven. Seriously, get a life! Praat er over met je best friend, of zoek professionele hulp. Koop een puppy als je aandachtstekort hebt…. (sarcasm! Denk altijd goed na voor je een huisdier in huis neemt!)
Ook liegen of je niet aan afspraken houden vallen in dit rijtje trouwens….

we-never-lose-friends

Bekende personen: ‘Ik ben nu bekend en voel me nu heel wat’. Eh….volgens mij ben jij net als mij gewoon een mens? En ben je echt niet meer of beter dan een ander…. Ja, je Instagram account staat vol met picture perfect plaatjes, zodat het lijkt alsof jij geweldig bent en een leven hebt met alleen maar leuke en fijne dingen. Yeah right… Tja, Photoshop works miracles, toch? 

Party: Een party waar muziek wordt gedraaid die ik niet leuk vind of waar mensen strontbezopen zijn en zichzelf o zo leuk vinden…. 

Neem de tag gerust over, en mail of tweet me even een linkje 🙂 Wat vind je van mijn antwoorden?

Dikke knuffel,
Roxanne ♥