Bij Kelly en Bertine zag ik de ’25 foodvragen tag’. Ik vond het een erg leuke tag en houd ook van koken, bakken en lekker eten! Daarom vulde ik deze tag in. Ben jij benieuwd naar mijn antwoorden?

2014-10-29 18.22.04

Wat is je favoriete ontbijt?
Meestal eet ik een broodje of een boterham met (smeer)kaas, maar ik ontbijt ook graag met ontbijtgranen. Wat ik echt graag eet? Griekse yoghurt met fruit en eventueel een beetje honing. In de zomer eet ik dit vooral, als je op de markt voor weinig geld veel fruit kunt kopen.

Hoe drink je je koffie?
Ik drink zelden koffie, maar als dan met suiker en melk. Of koffie met een smaakje. Zoals bijvoorbeeld Dolce Gusto koffie of een koffie van de Douwe Egberts.

2014-12-27 14.06.54

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Een bruin broodje met brie, pijnboompitten en honing, zo lekker! Of een clubsandwich, die ik niet heel vaak eet maar meestal wel heel erg lekker vind. Ik ben sowieso dol op bruine broodjes met pitten en zaden.

Soep of salade?
In de zomer salade, in de winter soep. Ik heb de laatste tijd steeds vaker zelf soep gemaakt, zo makkelijk en veel lekkerder als uit blik! We zijn dan wel maar met z’n tweetjes maar ach, anders eten we er toch lekker 2 dagen van? Of we vriezen een portie in voor een andere keer. In de zomer eet ik dan weer liever salades. Ook daar in valt flink te variëren. Ik vind beiden lekker, maar wel in het ‘juiste’ seizoen.

Wat is je favoriete kookboek?
In dit digitale tijdperk vergeet ik altijd in de kookboeken te kijken die ik heb. Oeps! Misschien moet ik ze op een regenachtige dag zoals vandaag toch maar eens doorspitten en met post-its de recepten die ik wil proberen markeren. Uiteindelijk wil ik de recepten die ik graag maak, in een eigen kookboek plakken. Handig voor jezelf en leuk voor eventueel nageslacht 😉

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Aiiiiii, ehm…..moet ik echt kiezen? Ik denk dat ik dan toch zou gaan voor nooit meer zoet. Ik ben dan wel dol op chocolade, ijs en koekjes, maar zoute chips zijn mijn guilty pleasure! Ook blokjes kaas, gehaktballetjes en dat soort dingen gaan er wel in 😉 Nooit meer zoute chips? No can do!

Welke keuken (land) is je favoriet?
Italiaanse keuken. Pizza, pasta, mmmm! Maar ik heb ook al een klein beetje kennis gemaakt met bijvoorbeeld de Indische en Thaise keuken, en ook die sprak me wel aan! Misschien me daar ook wat meer in verdiepen. Gelukkig lust mijn vriend bijna alles, dus ik kan lekker experimenteren met kokkerellen 🙂

IMG_20140508_181759

Wat is je favo foodfilm?
Mag ik deze passen? Ik heb echt GEEN idee!

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Zoute chips! Oh, en Ben en Jerry’s Phish Food. Oh, of een McKroket….ik krijg honger van deze tag 😉

Wie is je grootste inspiratiebron?
Ik kijk altijd in de gratis boodschappen tijdschriften die je in de supermarkt kunt meenemen. Maar ik maak ook vaak receptjes van de blog van Sabine. Of ik google een lekker receptje.

Thuis koken of uit eten gaan?
Ik kook heel graag, maar af en toe uit eten kan ik ook zeker waarderen! Hoewel je me ook niet elke week mee uit eten hoeft te nemen, 1x in de zoveel tijd vind ik dat heerlijk maar het moet geen ‘gewoonte’ worden.

High end of low profile?
Iets er tussen in. Een super sjiek restaurant is niet aan mij besteed, ik houd niet zo van dat bekakte gedoe en die mini porties op je bord. Maar een ‘vreetschuur’ is het nou ook weer niet. Mensen scheppen vaak hun bord bommetje vol, en de helft gaat terug en de vuilnisbak in. Nee, doe mij maar een ‘gewoon’ restaurant met lekker eten.

Wat is je lievelingsrestaurant?
Een Italiaans restaurant. Hoewel we pas ook een Mexicaans restaurant ontdekt hebben met heerlijk eten! EN een Grieks restaurant! Ik ga normaal niet zo graag naar de Griek omdat ze meestal alleen de standaard gyros, souvlaki enz hebben en dat vaak ook nog eens super vettig is. Maar dat was in dit restaurant helemaal niet zo!

2015-03-16 18.25.15

Boodschappen doe ik bij…
vooral bij Lidl! Prima prijsjes, prima producten en genoeg keuze! Sommige A merken die ik graag gebruik koop ik bij Jumbo. En sommige aanbiedingen haal ik daar. Maar het grootste deel haal ik gewoon bij Lidl.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb…
ik ben dol op lekker eten, maar kan niet 1 gerecht noemen wat ik nou echt HET lekkerste vond…. De tzatziki die ik laatst bij de Griek at was heerlijk, ik ben dol op de kip ketjap die ik zelf maak, of de Bobotie van Knorr (ja, die wil ik nog zonder pakjes en zakjes maken), de konijn in het zuur die mijn oma maakt….Dat zijn een aantal dingen die ik heerlijk vind. Maar om nou 1 specifiek gerecht te kiezen, nee, dat lukt me niet….

Wat is je favo cocktail?
Ik ben dol op Piña Colada! Helaas mag ik deze vanwege mijn lactose allergie eigenlijk niet drinken. Op vakantie dronk ik een Blue Hawaiian, zo lekker! Een cocktail met onder andere Blue Curaçao en kokos.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?
Ik moest heel even googlen, want ik ken Heston Blumenthal niet. Maarre…..is er ook een 3e optie? Anders drink ik wel alleen 😉

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
kruiden! Tijdens het koken lekker experimenteren met kruiden, zodat je gerecht net weer een beetje anders smaakt, en je het vaak ook nog eens lekkerder maakt of meer je ‘eigen’ kunt maken.

Mijn favo snack is…
zoute chips! Maar ook schuimpjes, pure chocolade met zeezout, Kinder Bueno, zelfgebakken cake/koekjes, zelfgemaakte frikandellenbroodjes…..

2014-12-06 21.05.30

Wat zit er op jouw pizza?
Pizza taco, the best! Maar eigenlijk lust ik verder best veel op pizza.

Wat lust je echt niet?
Champignons, lever, asperges en spruitjes (hoewel ik laatst spruitjes stamppot gegeten heb en dat mee viel). Ik heb het vaker geproefd en proef ook als het anders klaar gemaakt is. Maar toch….

Mijn favoriete foodblog is…
zoals ik hier boven al noemde haal ik veel inspiratie van de blog van Sabine. Verder lees ik ook nog de blog van Jorrit en Sophie en haal ik ook wel eens receptjes van blogs die niet over food gaan zoals de blog van Gonny, de blog van Kelly enz.

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is…
tja, wat is gek? Gefrituurde inktvis ringetjes vond ik ‘gek’ voordat ik het at, cola kip kende ik nog niet en ook rode bieten stamppot was voor mij nieuw. Maar echt ‘gek’ voedsel zoals bijvoorbeeld sprinkhaan, nee, dat heeft nog niet op mijn bord gelegen.

Wat staat er op je food bucket list?
Uiensoep zelf maken, uit meer culturen gerechten proberen en vooral om meer dingen zelf te maken waarvan je nu sneller geneigd bent om ze uit pakjes en zakjes te maken of al gekruid/gemarineerd in de winkel te kopen.

Ik kan niet leven zonder…
zelf te kunnen koken en bakken. Alleen maar kant en klare maaltijden? Nee dank je!

Vond jij deze tag leuk? Neem ‘m gerust over! 

Dikke knuffel,
Roxanne ♥